Ämne: Slider

Slider

Har en slider med
    Ny koppling
    MK variator
    stage 6 PRO replika

Och innan hade jag ett Leo Vince tt rör men det gick sönder så jag bytte till stage 6 Pro replica bara det att när jag har kört ett tag så blir bottendraget samt toppfarten kass kan det vara att jag har för mjuk tryckfjäder eller vad kan det annars bro på??

armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Dåligt bestyckad. Motorn vill ha mer bränsle när den är kall.
    Kan också vara kopplingen som blir varm, kolla på kopplingskålen. Om den är blå så blir kopplingen varm och kan slira, ett tips är att byta till Malossis billigaste kopplingskål då den håller bra kvalitet och kyler bättre!

Okej vad tycker du jag ska göra då??

armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Kolla kopplingsklockan hur den ser ut. Hade samma problem och då var det att kopplingen och kopplingsklockan var dåliga. Har Malossi fly clutch med Malossis kopplingskål och den slirar inte något, samt så blir den heller inte slöare när den blir varm efter ett tags körning.

Om allt ser bra ut där så testa med mindre munstycke Hur ser ditt tändstift ut? Det ska bara oboy brunt ungefär.

Nu har jag testat allt detta utom att gå ner i munstycke för stiftet såg bra utt vad kan de då va??

armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Testa ställa in den den bättre. kan vara att du har t.ex. 2 str större munstycke än vad som är optimalt för din moppe så blir den så, har du automat choke?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in