1. #1

    TA bort tråden ADMIN

    Ta bort tråden!
    Senast redigerat av Aeroxkillen den 2012-09-08 klockan 21:10.

  2. #2
    Grattis Moppenet till er nya guldklimp Darian, killen som vägrar lyssna när han får hjälp och istället gör 10 trådar till

  3. #3
    Jag vill veta om det är kolv eller cyllen som har tagit skada isåfall så plockar jag av o kollar...? och nej kommer inte göra fler trådar om exakt detta!

  4. #4

  5. #5
    Aha är det du som är filip eller? ja jag köpte den i karlstad och den går fruktansvärt dåligt,,, kan jag få ditt nummer så kan jag ringa dig vill gärna veta vad du som har gjorts med moppen så att jag kan laga den har köpte delar för 4000kr än så länge så skulle va bra om jag får lite info...

  6. #6
    Hade samma problem på min DT och det var för att 2T oljan var av sämre kvalité därav brände jag hål i kolven. Det blir en grop längst upp på kolven, du borde kunna se den om du plockar av tändstiftet och lyser med en lampa, eller så plockar du av toppen. Iallafall, det som ryker ut ur ditt avgasrör efter en längre körning är förbränd kondens. Luktar bränt och bolmar vitt. Detta fenomen uppstår för mig efter en genomkörare med högtrycken
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  7. #7
    aha men aa ska kolla det men fatta inte det i slutet du skrev, det är så som du beskriver luktar bränt o bolmar vitt !

  8. #8

  9. #9

  10. #10

  11. #11

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Aeroxkillen Visa inlägg
    aha men aa ska kolla det men fatta inte det i slutet du skrev, det är så som du beskriver luktar bränt o bolmar vitt !
    Vad är det som du inte fattar? Det bolmar vit rök ut ur avgasröret och det luktar bränt. Inget att oroa sig för.



    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    njaaaa.. ingen 2t olja i dagens läge är dålig..

    Det var en billig olja som egentligen var till lågpresterande motorer, såsom röjsåg, motorsåg osv. Den smörjde inte kolven i dessa höga varvtal. Är inte helt 100 på detta men tror det är en bra hypotes



    Vad annars kan det berott på?
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  13. #13
    Okej men jag förstår inte varför moppen går i 70?? den har bara 10munstycken större än orginal och den är inte trimmad..? har bara bytt kopplingen till en fly clutch och nytt variator kit...

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Aeroxkillen Visa inlägg
    Okej men jag förstår inte varför moppen går i 70?? den har bara 10munstycken större än orginal och den är inte trimmad..? har bara bytt kopplingen till en fly clutch och nytt variator kit...

    Hur långt har den gått? Min scooter gick i 45 ny men efter 800 mil gör den nu 70
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  15. #15
    1200mil?

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Aeroxkillen Visa inlägg
    1200mil?

    Det kan bero på det.
    I´m not a complete idiot some parts are missing

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in