Ämne: Problem med Aerox(?)
-
2012-08-15, 17:05 #1
Problem med Aerox(?)
Hej
Har ett nytt problem med aeroxen och tror det beror på det förra också att moppen hackar när man kör i höga varv.
Problemet nu är att moppen inte går mer än 51 km/h och det har jag mätt med GPS. Har byttat munstycke till ett större från 78 som jag hade innan till ett 82 munstycke med den blev ingen förändring. Kan min toppfart samt problemet med hackandet bero på vikterna? Jag har 3x 4.5g vikter och 3x 3g vikter. Jag tycker moppen varvar ut fint förutom hackandet som uppstår när man gasat ett tag. En annan fundering är att kan min variator strypa det? Min variator är rätt sliten och har gått i sönder i slutändarna pågrund av att jag inte har munterdragare så har låser varaitorn genom att sätta en skruv emellan? Har även testat med olika tändstift. Setup: ZX rör, dragen v-ring, 82 munstycke, urpluggad luftburk, malossi fly cluth med gula fjädrar. Har en 15% tryckfjäder hemma ska man testa den?
Snabba svar!!
Kan alla sluta döpa rubriken till "Snabba svar!!!!"? Det är lättare att söka om rubriken handlar om ämnet. Ändra gärna till någonting mer passande om du känner för det.
//WebbeSenast redigerat av webbe den 2012-08-15 klockan 21:28.
-
2012-08-15, 17:12 #2
- Reg.datum
- Apr 2011
- Ort
- uppsala
- Inlägg
- 364
fan skaru ha hårdare tryckfjäder på 50cc för?..
-
2012-08-15, 17:16 #3
Bara en fråga
Problemet är ju att moppen inte går med än 50 km/h med effektrör som är urpluggat
-
2012-08-15, 18:11 #4
- Reg.datum
- Apr 2011
- Ort
- uppsala
- Inlägg
- 364
-
2012-08-15, 18:12 #5
- Reg.datum
- Apr 2011
- Ort
- uppsala
- Inlägg
- 364
den kan hacka om med dålig tändhatt,tändkabel eller tädstift,sen med för mycket luft
-
2012-08-15, 18:15 #6
-
2012-08-15, 18:35 #7
-
2012-08-15, 19:23 #8
Luftskruven är 1.5 varv ut så tror inte det är för mycket luft. Det med tändhatten och det kanske är problemet eftersom tändhatten glappar och inte sitter optimalt
-
2012-08-15, 20:07 #9Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.
-
2012-08-15, 20:47 #10
-
2012-08-15, 20:51 #11
Tänkte ta och beställa http://www.racing-planet.se/reservde...808a962f7e7fd6 men vet ej om jag ska ha 1 stift eller 2 stift eftersom min tändhatt glappar så kan jag ju köra på tändspole och det också samtidigt så det är fräscht
-
2012-08-15, 21:03 #12
- Reg.datum
- Apr 2011
- Ort
- uppsala
- Inlägg
- 364
-
2012-08-15, 21:35 #13
Ja? Har jag sagt något annat? Kolla ditt första inlägg, när man läser det så är det som att du menar att man ska sätta kopplingsfjädrar där tryckfjädern är.. Jag menar att man sätter i hårdare kopplingsfjädrar så kommer axxet bli bra mycket bättre än innan. Vette fan om du har missuppfattat allt..
Sorry för OT
Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.
-
2012-08-15, 21:58 #14
- Reg.datum
- Apr 2011
- Ort
- uppsala
- Inlägg
- 364
-
2012-08-15, 22:03 #15
-
2012-08-16, 00:08 #16
-
2012-08-16, 00:15 #17
- Reg.datum
- May 2011
- Ort
- Bälinge
- Inlägg
- 470
-
2012-08-16, 00:26 #18
-
2012-08-16, 02:21 #19
- Reg.datum
- Apr 2011
- Ort
- uppsala
- Inlägg
- 364