armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010

Problem med Aerox(?)

Hej
    Har ett nytt problem med aeroxen och tror det beror på det förra också att moppen hackar när man kör i höga varv.
    Problemet nu är att moppen inte går mer än 51 km/h och det har jag mätt med GPS. Har byttat munstycke till ett större från 78 som jag hade innan till ett 82 munstycke med den blev ingen förändring. Kan min toppfart samt problemet med hackandet bero på vikterna? Jag har 3x 4.5g vikter och 3x 3g vikter. Jag tycker moppen varvar ut fint förutom hackandet som uppstår när man gasat ett tag. En annan fundering är att kan min variator strypa det? Min variator är rätt sliten och har gått i sönder i slutändarna pågrund av att jag inte har munterdragare så har låser varaitorn genom att sätta en skruv emellan? Har även testat med olika tändstift. Setup: ZX rör, dragen v-ring, 82 munstycke, urpluggad luftburk, malossi fly cluth med gula fjädrar. Har en 15% tryckfjäder hemma ska man testa den?
    Snabba svar!!

Kan alla sluta döpa rubriken till "Snabba svar!!!!"? Det är lättare att söka om rubriken handlar om ämnet. Ändra gärna till någonting mer passande om du känner för det.

//Webbe
    Senast redigerat av webbe den 2012-08-15 klockan 21:28.

fan skaru ha hårdare tryckfjäder på 50cc för?..

armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Bara en fråga Problemet är ju att moppen inte går med än 50 km/h med effektrör som är urpluggat

Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Hårdare fjädrar gör en jävla massa i axx när du har 50cc
    aldrig att remmen slirar på 50cc...kopplingsfjädrar syftar du på...

den kan hacka om med dålig tändhatt,tändkabel eller tädstift,sen med för mycket luft

Citat Ursprungligen postat av grehn Visa inlägg
    fan skaru ha hårdare tryckfjäder på 50cc för?..
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

Nej, det är som grehn säger man använder hårdare om remmen slirar.
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Luftskruven är 1.5 varv ut så tror inte det är för mycket luft. Det med tändhatten och det kanske är problemet eftersom tändhatten glappar och inte sitter optimalt

Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Nej, det är som grehn säger man använder hårdare om remmen slirar.
    Jahapp, så tydligen så använder vi kopplingsfjädrarna som ska vara vid kopplingsbackarna som tryckfjäder? Seems legit.

Citat Ursprungligen postat av armiinn Visa inlägg
    Luftskruven är 1.5 varv ut så tror inte det är för mycket luft. Det med tändhatten och det kanske är problemet eftersom tändhatten glappar och inte sitter optimalt
    Ja du får kolla så ingenting inom tändning glappar!
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

Jahapp, så tydligen så använder vi kopplingsfjädrarna som ska vara vid kopplingsbackarna som tryckfjäder? Seems legit.

Ja du får kolla så ingenting inom tändning glappar!
    E du dum? Kopplingsfjädrar sitter vid backarna som gör att varvet går upp innan dom greppar. Tryckfjädern gör så remmen inte slirar ifall den skulle göra det.

armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Tänkte ta och beställa http://www.racing-planet.se/reservde...808a962f7e7fd6 men vet ej om jag ska ha 1 stift eller 2 stift eftersom min tändhatt glappar så kan jag ju köra på tändspole och det också samtidigt så det är fräscht

Citat Ursprungligen postat av armiinn Visa inlägg
    Tänkte ta och beställa http://www.racing-planet.se/reservde...808a962f7e7fd6 men vet ej om jag ska ha 1 stift eller 2 stift eftersom min tändhatt glappar så kan jag ju köra på tändspole och det också samtidigt så det är fräscht
    jamen,det är väl bara att gå ut och kolla om du har 1 eller 2 stift?...
    Senast redigerat av grehn den 2012-08-15 klockan 21:59.

E du dum? Kopplingsfjädrar sitter vid backarna som gör att varvet går upp innan dom greppar. Tryckfjädern gör så remmen inte slirar ifall den skulle göra det.
    Ja? Har jag sagt något annat? Kolla ditt första inlägg, när man läser det så är det som att du menar att man ska sätta kopplingsfjädrar där tryckfjädern är.. Jag menar att man sätter i hårdare kopplingsfjädrar så kommer axxet bli bra mycket bättre än innan. Vette fan om du har missuppfattat allt.. Sorry för OT

Ja? Har jag sagt något annat? Kolla ditt första inlägg, när man läser det så är det som att du menar att man ska sätta kopplingsfjädrar där tryckfjädern är.. Jag menar att man sätter i hårdare kopplingsfjädrar så kommer axxet bli bra mycket bättre än innan. Vette fan om du har missuppfattat allt.. Sorry för OT
    men du sa emot när jag sa att man inte ska behöva byta tryckfjäder på 50cc,då sa du att det gav axx om man bytte... ,men de är kopplingsfjädrar som ger axx i starten,men pallar inte bry mig

Ja fel av mig förlåt ser det nu. Men vilket som sa du emot grehn när han sa att man behöver inte byta på en orginal 50cc. Skitsamma tack för mig i denna tråd sry för OT.

Ja fel av mig förlåt ser det nu. Men vilket som sa du emot grehn när han sa att man behöver inte byta på en orginal 50cc. Skitsamma tack för mig i denna tråd sry för OT.
    Vi på moppenet älskar dej andå..

Vi på moppenet älskar dej andå..

Ja Tyvär så gör vi ju det :/

Citat Ursprungligen postat av Rieju-mike Visa inlägg
    vilken näsvis liten filur du va då...
    Fan nu fick du mig att posta igen!

Citat Ursprungligen postat av Rieju-mike Visa inlägg
    håll käften mike!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in