Trådad visning

Laggets avatar
    Reg.datum
    May 2007

Question Vårat älskade forum - Ett sammandrag ur mitt liv

Vårat älskade forum - Ett sammandrag ur mitt liv.

Av Lars Hansson 17/7 -10

Hej,

Tänkte skriva en sammanfattning av mina tankar om allt som har hänt med vårat älskade forum sedan jag regga mig.
    Många vet säkert inte vem fan jag är, och bryr sig antagligen inte. Men de är dom vänner jag lärt känna på de här forumet som betyder.
    Ni får läsa, ni får klaga, men ingenting kan ändra på min inställning till Yellowtail och hans synd.

Sagan börjar en vanlig Mars dag som helst. Kanske inte vilken som helst, jag hade ju trots allt fyllt 15.
    Precis fått moppe, precis börjat tänka att "nu börjar livet".
    Pappa och jag hade varit och spekulerat på vilken moppe jag skulle ha.
    Pappa ville köpa ny, jag ville ha begagnat, helt i bängd att dom gick lite fortare än de nya (vilket stämde :S).
    Vi hittade tyvärr ingen DRD och jag hade gett upp allt vad som hade med moppar att göra.

Tills den dagen jag såg henne. Jag var förälskad, hittat min själsfrände. Dock var just denna dyrast på marknaden. Jag ville ju trots allt inte ha bortskämd-stämplen på mig.
    Men, pappa chockade mig ändå genom att ta med mig till butiken och leda mig rätt fram till 2 exakt likadana Derbi Sendor.
    Jag - helt i chock, visste inte vad jag skulle göra.
    Pappa frågar vilken jag vill ha.
    Saken var klar, jag kunde fan inte säga nej!?
    Jag hade en Derbi senda DRD Limited 07 i min ägo.
    Jag var den lyckligaste moppepojken i världen.

Dagarna gick, jag körde rundor som en tok med mina vänner.
    De kändes som vi var riddare och vi red på våra vita hästar.
    Vi var fria.

Några dagar senare såg jag att min ena vän, Stoffe och Wiking som dom kallas, var medlemmar på ett forum. Ett forum för folk med likadant intresse som oss:
    Mopeder.
    Hemsidan hette då MoppeNet.com som drevs av en herre vid namn Tomisak.
    Forumet var en sån sida vissa hade som startsida. Det var en era inom mopedintresset på nätet.
    Man märkte fort att folk faktiskt kunde skämta och ha kul på de där forumet. Det var inte bara mopeder som gällde. Det kändes inte längre som ett "fråga-och-få-svar-sen-skiter-vi-i-resten-forum". Det var kul att logga in igen.
    På forumet fanns alla möjliga pojkar, fjuniga, skäggiga, tattare (*HOST, litta...*HOST*), veteraner, nykomlingar, brats, förort, utländska, Skåningar, Norrlänningar, 08or, västkust, östkust, ja t.o.m kom det tjejer som registrerade sig.
    Vi hade alla en historia bakom oss. Vi var alla från olika familjer, vissa samma.
    Men de jag inte visste var att de kändes som man på något skruvat sätt var en stor "familj".
    En familj där alla kom in nästan dagligen för att kolla in alla häftiga projekt.
    För vem kan inte glömma P2R?

Stuntarna från GBG och Grotesk?
    ABG?
    När 2fast4Race cylindern kom och alla var helt i extas?
    Jeppen och Henrys torra skämt?
    Den älskade och hatade Brun0?
    Kruse..DooD?
    Vila i frid!

För att bara nämna några saker som gjorde ett intryck på mig och jag hoppas på er också.
    Tiden som moppepojke gick, jag träffade mycket folk från forumet. Vissa känner jag än idag, vissa har man tappat kontaken med.
    Jag var inte dagligen, spenderade timmar vid MNF. Upplevde min första moppeträff genom forumet.
    Det jag inte visste eller ens tänkte på då, var att allt måste ta slut.
    Det fick jag inse fortare än jag velat.

För så fort man visste ordet av det, var man plötsligt 18. Man skulle ju ha bil!
    Tiden gick, man var inte lika mycket inloggad som man var förr.
    Men även om körkortet och skolan tog mycket tid. Fanns det även tid för kära gamla MNF.

Då kom den dagen. Dagen D.
    Tomisaks efterträdare Yellowtail - som lovade att sköta forumet och inte ändra för mycket skrev i ett uttalande att han tänkte göra om HELA MoppeNet.com. En helt ny design.
    Men det smutsiga och mest nedriga var att han tänkte byta namn och skrota namnet MoppeNet förgott för något så patetiskt som namnet: GarageGo.
    Vi alla kände nog att en liten del i oss dog när han stängde servern.

En era hade dött.
    Men vi tänkte inte ge oss och bara fortsätta hänga på de nya forumet.
    Medans MNF var nere för serverbyte, byggde våra älskade moderatorer ( efter 3 år har jag fortfarande problem att stava de ordet..) upp detta forum som vi sitter på just nu.

En sista plats för oss som nu ska lämna att ta farväl på?
    En ny start för 15 åriga pojkar med drömmar?

Jag vet iallafall att detta blir bland mina sista inlägg. Alla måste gå vidare. Även en random kille som jag känner för att skriva av sig mitt i natten.
    Som sagt. Vissa känner mig, vissa inte.
    Men anledningen till jag skriver detta är dels för att jag känner att min ålder börja intala mig själv att gå vidare. Dels för att jag ser att det är inte så många här. Visst de kan bero på att vi inte är lika marknadsförda som de förra forumet var och att vi inte är så många än.

Men jag hoppas att fler folk hittar hit och bildar den familj som jag en gång kände att vi hade.
    Men ville ändå tala om att jag är stolt över att kalla mig Moppenettare.

och kom ihåg.

Vare sig det står 05 eller 10 vid ditt nick så är du lika viktig som vem som helst,

Vi skapade MoppeNet.com
    Bara vi kan få det att gå under

Tack ni som gjort allt de här möjligt genom mina år.
    Stort tack.
    Senast redigerat av Lagget den 2010-07-17 klockan 16:08.
    CHA CHA alá, ville bara säga jag gillar er, och gillar inte Yellotail så mycket....

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in