Sidan 1 av 3 123 Sista
  1. #1

    vilken bil rekommenderar ni?

    vilken bil skulle ni rekommendera till mig?=)

    jag ska köpa en manuell bil för att övningsköra,vill ha lite krut i bilen,helst turbo och har en budget på drygt 25k
    har tänkt på nån äldre japanturbo,opel calibra eller något,vill helst att bilen ska vara lite stylad osv

    mvh/johan

  2. #2
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Volvo 940 ltt om det är turbo som gäller.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  3. #3
    okej,ska kolla va det finns på blocket

  4. #4
    fans ju dock typ ingens tylad....:/,vil helst ha bil som är snygg stylad

  5. #5
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av grehn Visa inlägg
    fans ju dock typ ingens tylad....:/,vil helst ha bil som är snygg stylad
    stylad brukar ju oftast innebära att det är ungdomar som har haft den, mycket bättre att hitta en helt original som är gubbkörd och fixa det du vill själv.
    Vad är det för typ av styling du har tänkt dig?
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  6. #6
    325/328 E36 kanske?
    F.d summertime

  7. #7
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    bmw e28 e12 e30, 525 535 325 och så vidare
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  8. #8
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Det är antagligen en sån här du ska eftersom du inte vill pilla själv.



    http://www.blocket.se/skaraborg/Hond....htm?ca=15&w=3

    Men vill du pilla själv så finns det många valmöjligheter och få lite knuff.

    Tryck på bilarna
    BMW 535 E39 (V8 3.5l)

    Ford Mondeo ST220

    VW Golf VR6 4motion

    Saab 9-5 Aero

    Volvo V70 T5 (Inte den gamla, den lite nyare)

    Lite fix men, Volvo V70R AWD

  9. #9

  10. #10
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Inte en jävel som va vettig, Hast länkade ett gäng vettiga bilar, där jag själv skulle gått på BMW 535i e39. Går att få ruskigt feta och cleana med lite tid och lite plånbok. Kvalitén är även riktigt bra om du hittar rätt exemplar.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    stylad brukar ju oftast innebära att det är ungdomar som har haft den, mycket bättre att hitta en helt original som är gubbkörd och fixa det du vill själv.
    Vad är det för typ av styling du har tänkt dig?
    jamen du vet väl ungefär hur ungdomsbilar brukar se ut,kjol,sänkt,lågprofildäck,skulle va fett med spoiler

  12. #12
    hade som ludt att fixa en färdigstylad,som man bara behöver underhålla osv,har inte tid oc pengar för ett nytt projekt,jag är ju trotsallt 17 år

  13. #13
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Är du seriös eller trollar du? kjolpaket, stora vingar osv, det var inne när första F&F filmen kom ut. Nu är det bara vissa 12 åringar som gillar det. (och du) Själv tycker jag att det är extremt fult och osmakligt, det gör nog dem flesta andra också. Men om du gillar det, go for it liksom. Men bättre att köpa en original och fixa själv så som du vill ha den.

    Annars är SJUKT mycket bil för pengarna: http://www.blocket.se/stockholm/BMW_....htm?ca=11&w=1

    Lite inspiration på hur en E39'a kan bli med enkla medel:
    http://forums.bimmerforums.com/forum...314048&page=85 kolla igenom den tråden te.x

  14. #14
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Är du seriös eller trollar du? kjolpaket, stora vingar osv, det var inne när första F&F filmen kom ut. Nu är det bara vissa 12 åringar som gillar det. (och du) Själv tycker jag att det är extremt fult och osmakligt, det gör nog dem flesta andra också. Men om du gillar det, go for it liksom. Men bättre att köpa en original och fixa själv så som du vill ha den.

    Annars är SJUKT mycket bil för pengarna: http://www.blocket.se/stockholm/BMW_....htm?ca=11&w=1

    Den var ju dock inte manuell.
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  15. #15

  16. #16
    aa,bmw är ett alternativ,får fundera
    va tkr ni om denna da?=)

    http://www.blocket.se/skaraborg/Volv....htm?ca=10&w=3

  17. #17

  18. #18
    haha okejxD, dem kmr betala försäkring,skatt o allt sånt,sen kommer jag få litet bidrag sopa

  19. #19
    aja,ska nog kolla närmare på den röda 850in

  20. #20

  21. #21
    dra åt helveete lennart,meka du moped tills due 25

  22. #22

  23. #23
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    hellre de än åka runt i en stylad calibra
    Så sant så sant!




    Men till ts : Du borde kolla på Golf 1 , 2 och 4 för dom går att få både roliga och riktigt snygga! Billiga vid inköp och jag tror att dom inte drar så jävligt med soppa heller! Bra förstabil alltså
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Så sant så sant!




    Men till ts : Du borde kolla på Golf 1 , 2 och 4 för dom går att få både roliga och riktigt snygga! Billiga vid inköp och jag tror att dom inte drar så jävligt med soppa heller! Bra förstabil alltså
    ska kolla blocket nu

  25. #25

  26. #26
    aaah,men 740 funka ju alltid,kan inte påstå det är grymt snyggt med spoiler,men sitter helt okej,har dock bestämt mig för att köpa 855r t5,ganska bra priser på dem och lagom prestanda för mig

  27. #27

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av grehn Visa inlägg
    aaah,men 740 funka ju alltid,kan inte påstå det är grymt snyggt med spoiler,men sitter helt okej,har dock bestämt mig för att köpa 855r t5,ganska bra priser på dem och lagom prestanda för mig
    855 r är rätt dyra om du ska ha en i bra skick enligt mig!
    Beror också vilken färg du tänkt dig också

  28. #28

  29. #29

  30. #30
    njaae,vill ha ngt najjs, vill ha en 855,dem e riktigt feta,men däremot kanske det är nödvändigare att köpa en vanlig 855 t5 och skippa r..,ingen skillnad i effekt vad jag uppfattat,så vrf lägga dubbla pengarna för att få lite extra i inredning o sånt

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in