Drojjons avatar
    Reg.datum
    Jul 2012

Nitro till Moppe?

Tjena!
    Min kompis har en generic trigger x50 ny och otrimmad som han vill sätta på lite nitro på.
    http://twostroke.se/product.asp?product=11450 -- Han har kollat detta t.ex

Han undrar om det ger nån najs effektökning på hans moppe eller om det bara är bortkastade pengar.
    Sen undrar han också hur man fixar ny gas till dem och om han nu skulle fixa nitro vart är ett bra ställe man kan ha det utan att det väcker uppmärksamhet??

Till en otrimmad ny moppe? Hur trög får man bli......

hahaha seriös?
    Ludix Snake Furious 08 Säljes ( perfekt för stunt eller liknande ) !
    http://www.blocket.se/varmland/Peuge...07909.htm?ma=1
    kööp

Drojjons avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Haha sa det till han men ville vara säker på det:p

Fyfan synd om den motorn så som man pressar den med nitro. Den lär ju inte direkt hålla länge eller funka bra...
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Fyfan synd om den motorn så som man pressar den med nitro. Den lär ju inte direkt hålla länge eller funka bra...
    varför inte? går den bara inte snålt så bör det funka.
    men haha, hur dum kan en människa bli? visst är det väl ganska häftigt att komma till skolan med lustgas, men på en org moppe?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe_Sillman Visa inlägg
    ja men då ska tuben vara tom eller inte inkopplad..
    varför? det är ju inte så att mopeden automatiskt får 20hk och varvar 20k rpm. går den bara med fet blandning så ser jag inte varför skiten skulle pajja.
    att det är onödigt och inte speciellt effektivt på en org moppe kan vi ju alla konstatera

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    varför? det är ju inte så att mopeden automatiskt får 20hk och varvar 20k rpm. går den bara med fet blandning så ser jag inte varför skiten skulle pajja.
    att det är onödigt och inte speciellt effektivt på en org moppe kan vi ju alla konstatera

Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    varför inte? går den bara inte snålt så bör det funka.
    men haha, hur dum kan en människa bli? visst är det väl ganska häftigt att komma till skolan med lustgas, men på en org moppe?

Det heter lustgas och inte nitro.

Kittet du länkar till är ett "torrt" system, dvs det tillsätter endast gas och inget bränsle. Till en moped med förgasare eller icke programerbar insprutning skall du köra med ett "vått" system. Dvs ett system som tillsätter både gas och bränsle. Ni bör åtminstone ha ett trimavgasrör innan ni börjar köra med lustgas, ett strypt original flödar väldigt dåligt och ni kommer få höga tryck vilket ökar risken ytterligare för haveri.

Rekommenderar inte lustgas till nybörjare då det är oerhört känsligt och väldigt enkelt och dyrt sätt att förstöra en motor på.

Drojjons avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Okej tackar! Han ska börja med att ta sitt kort och sätta på nytt rör o lite grejs sen får han väl tänka över det här med lustgas som det heter:p

Det finns en mycket god anledning till att lustgas ibland beskrivs som "det enklaste sättet att orsaka dyra motorras". Dessutom finns det ingen anledning att ens fundera på det till en ganska original moppemotor, lägg dom tusenlapparna på nån hyfsad förgasare, cylinder & rör istället så kan du ha en motor som ger mer effekt hela tiden än den skulle kunna göra med lustgas på original - dessutom utan att förbruka gas som kostar nått i stil med 200kr/kg när det används.

Nitro är för övrigt nitrometan, nitrous oxide översätts som sagt till lustgas. Helt olika saker (även om bägge förvisso är dyra sätt att få mer effekt).

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in