1. #1

    Peugeot Looxor TSDI strypningar?

    Ska precis köpa mig en Looxor, har inte ens provat den än.

    Någon som snabbt kan svara på vilka strypningar man enkelt kan plocka.
    Ring i variatorn? Plugg?

    Vill bara får den att marscha runt 60 knyck på planmark utan att trimma sönder.

    Kört Baotian i många år, men nu är det dags för lite 2-takt

  2. #2
    KÖP INTE EN TSDI!!!!! Sämre motor e svårt att hitta. Av runt 1000 sålda Jetfirce TSDI i Sverige finns det bara ett 30-tal som fungerar fortfarande.

  3. #3
    tack tack, raka svar Var och kikade på den och tyckte inte motorn gick rent. Så blev inget köp!
    Något du kan rekommendera? Vill inte gå tillbaka till Baotian, men vill gärna ha en 4 taktare ändå. Blev fort avtänd av 2-takts lukten
    Eller så var det bara denna tsdi som fick mig att tveka..

    Så kikar nu på Kymco Super 8 4 taktare.. Någon erfarenhet av denna moppe?? Eller något annat bra tips?
    Behöver en maskin att arbetspendla med året runt.

  4. #4
    Honda Zoomer är 4t, Där har du en slitvarg till jobbet

  5. #5

  6. #6
    Säger också Zoomer om du vill ha 4T

  7. #7
    Ska och kika på en TGB jetfighter -07, iofs 2-takt men får ge det en liten chans till
    Och givetvis Kymcon Super 8 4t blir det också att testa.

    Hittade ingen zoomer i närheten till salu (piteå)

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av jonsch Visa inlägg
    Ska och kika på en TGB jetfighter -07, iofs 2-takt men får ge det en liten chans till
    Och givetvis Kymcon Super 8 4t blir det också att testa.

    Hittade ingen zoomer i närheten till salu (piteå)
    Satsa inte på halvkina märkena om du vill ha en moppe som startar i ur och skur till jobbet. En kompis skaffade sig just en tgb jetfighter, ständiga reperationen
    Kymco är la inte lika illa. Taiwanesiskt märke, men mopparna tillverkar i kina.

    tror du skulle tjäna i längden på en italienare exempelvis.

  9. #9
    Blev en Kymco Super 8 4-taktare -07
    Går vansinnigt mjukt jämfört mot mitt gamla Baotianmonster. Kinamoppen gjorde sina gps 68km/h, så nu är det dags laborera med denna Kymco och få den runt 65 knyck.

    Medföljde en variatorhylsa som jag ska sätta dit. Som den är nu så är det tvärstopp vid 45... Men hastigheten upp till 45 är då kvickare än på min kinamoppe!
    4 veckor semester kvar så måste få den att rulla i lite bättre fart innan semestern är slut

    På kinamoppen så bytte jag till lite lättare vikter, höjde nålen lite, bytte munstycke och plockade luftrenarplugg.

    Förutom hylsan, gäller samma på Kymcon?? Eller räcker det kanske att byta hylsan?

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av jonsch Visa inlägg
    Blev en Kymco Super 8 4-taktare -07
    Går vansinnigt mjukt jämfört mot mitt gamla Baotianmonster. Kinamoppen gjorde sina gps 68km/h, så nu är det dags laborera med denna Kymco och få den runt 65 knyck.

    Medföljde en variatorhylsa som jag ska sätta dit. Som den är nu så är det tvärstopp vid 45... Men hastigheten upp till 45 är då kvickare än på min kinamoppe!
    4 veckor semester kvar så måste få den att rulla i lite bättre fart innan semestern är slut

    På kinamoppen så bytte jag till lite lättare vikter, höjde nålen lite, bytte munstycke och plockade luftrenarplugg.

    Förutom hylsan, gäller samma på Kymcon?? Eller räcker det kanske att byta hylsan?
    Känner inte igen att man skall sätta dit ngt för att få fart på den, men vad vet jag. Men prova och se
    När du beskriver tvärstopp vid 45 låter det mer som en elektronisk variatorstrypning som så många kinesiska fyrtaktare har. Bara att kolla om det går en liten el-kabel från variatorkåpan/motorblocket och i så fall klippa den.

    Men annars kan du ju dra bort slangen som går mellan avgasröret och luftburken, och ställa in föggen. Där får du nog dina 65

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in