1. #1

  2. #2

  3. #3
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    mät? Om du inte orkar beställa kan du ta mitt pr om de passar, har ett barikit ligger också...

    Så nu e airsalen nere igen? Fixa den på söndag kanske?
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  4. #4
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    så länge lagret är ungefär lika brett som staken så går det fint.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  5. #5
    Såå, lagret kan vara hur brett som helst så länge de får plats i kolven?
    mät? Om du inte orkar beställa kan du ta mitt pr om de passar, har ett barikit ligger också...

    Så nu e airsalen nere igen? Fixa den på söndag kanske?
    Japp!
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    så länge lagret är ungefär lika brett som staken så går det fint.
    Okaj, ska ev kolla hos lellesmc imorrn!
    Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
    You might surprise people, but you're still gay

  6. #6

  7. #7
    Så länge lagret inte är så brett att det inte får plats i kolven funkar det. Ett brett lager är bra, det ger ju mest yta för lagret att ta belastningen på, men även ett smalt lager hamnar automatiskt i mitten så det är inget att oroa sig för.

  8. #8
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Både ja och nej. Ibland kan ju staken vara väldigt smal, och ett långt avstånd emellan kolven. Så lagret bör vara tillräckligt brett så sen inte vandrar för mycket åt sidan.



    Är inte helt hundra, men det måste ju även finnas ett visst spel för det att expandera i värmen.
    och vars fan hittar man en sådan stake som är så smal då? varje stake ska ju ha ett tillhörande nållager. nållagret ska inte behöva vara så att rullarna ligger utanför staken..
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  9. #9

  10. #10

  11. #11
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Kom igen, du behöver inte vara så oförskämd varje gång man ifrågasätter dig!

    Ett bra exempel som jag stötte på, är när man konverterar sachsmotorer till DT50mx cylindrar. Med nållager. Sachslagret är för smalt och kan vandra rätt så mycket i en Dt kolv. Har för mig sachs är 12x15x15. DT har 12x15x17 (eller liknande).
    och du ifrågasätter varje gång jag ens skriver nånting på detta forum. skapligt jävla jobbig är du. nu handlar det inte om nån gammal sachsmotor från -32 som ska få sig en dt cylinder utan det handlar om en am6a med am6 vev och cylinder.
    citerar det g-son skrev. "Så länge lagret inte är så brett att det inte får plats i kolven funkar det. Ett brett lager är bra, det ger ju mest yta för lagret att ta belastningen på, men även ett smalt lager hamnar automatiskt i mitten så det är inget att oroa sig för."
    så sluta vara sån besserwisser och alltid säga emot vad fan jag än skriver, tack.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  12. #12

  13. #13
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Någon som vaknat på fel sida av sängen!

    Samma princip oavsett motor..
    Så jag får inte ens kompletera det du skriver? Eller ens rätta dig om du har fel? För mig låter det som att du aldrig har fel.....eller?

    Sluta vara sådan kärring och var hövlig i tonen.
    nej men jag är rätt trött på att du försöker rätta mig när du själv har fel. läs det g-son skrev. "men även ett smalt lager hamnar automatiskt i mitten så det är inget att oroa sig för." givetvis händer det att jag har fel men det har ju tydligen du aldrig. så sluta själv att vara sån kärring och sluta tro att du alltid har rätt bara för att du är mod.
    och hur fan är du själv i tonen, när du kallar mig kärring?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  14. #14

  15. #15

  16. #16

  17. #17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in