-
2012-08-10, 21:18 #1Medlem
- Reg.datum
- Jun 2012
Klass 2 förarbevis, hjälp!
Nu är det så att jag ska ta förarbevis för moped klass 2.
Teoriprovet är imorgon, och jag har bara hunnit plugga ungefär 3 timmar hemma. + en teori kurs på 3 timmar.
Imorgon är provet, och jag hinner med en 5 timmars kurs innan det. Jag känner mig ganska säger på vägarna, och vet var och när jag ska stanna etc.
Men jag vet inte hur provet är...
Hur många frågor det är?
Hur svårt är det?
Jag kan ta pressen vid prov, bara jag har kunskapen. Kommer min kunskap räcka? Nu vet ni ju såklart inte hur mycket jag kan men, jag har två böcker jag har gått igenom och frågorna i ena boken är riktigt easy. Sedan har jag kört lite online också :p
Tack så mycket! Ska upp tidigt imorgon, så skulle vara stor extra tacksam om någon kunde svara innan kl. 12 ikväll
-
2012-08-10, 21:26 #2
Det är bus enkelt om man bara har läst igenom boken 1 gång!
38 frågor tror jag det är. Det är till exempel, vad betyder den här skylten, vad ska du göra i den här korsningen? Men det kan såklart ändrat sej sen 2010!
Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.
-
2012-08-10, 21:33 #3Medlem
- Reg.datum
- Aug 2011
Klass2 provet är enkelt. Hade teori ca 6-7 timmar innan jag skrev upp. Du klarar dig galant!
-
2012-08-10, 21:37 #4
35 frågor hade jag, 2 fel på under 10 minuter. Inte pluggat alls
mycket. Men jag har lätt för att lära mig saker.När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.
-
2012-08-10, 21:56 #5Medlem
- Reg.datum
- Jun 2012
grymt! Tack så mycket
-
2012-08-17, 00:59 #6
-
2012-08-23, 15:49 #7Medlem
- Reg.datum
- Jun 2012
Yes!
Första försöket, inte pluggat sönder mig själv heller.
Enkelt!
###Såhär gick det till###
2 dagars teori, andra dagen var det prov.
Första dagen var det bara teori snack.
Andra dagen var det teori också. Man fick välja om man ville göra provet på andra dagen eller dagen efter. Jag valde att göra den första dagen.
Provet var på 34 frågor typ, och dom var väldigt enkla.. "Högerregel, trafikskyltar, vad skulle du göra i den här situationen?"
Asså det är ingen stor grej, jag var lite barnslig som oroade mig för provet haha.
Nästan som EU fast dom har 70+ frågor typ. Lite mer om själva mopen etc.
Lycka till!
Svara med citat