1. #1

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Kode, kungälv
    Inlägg
    264

    Säljes: Motorhispania Rx 2004 polini evo 80cc

    Vara: Motorhispania Rx "special Edition" 80cc
    Årsmodell: 2004
    Mil: ca 1800mil
    Pris: 10000:- prutat och klart
    Övrigt: Utrustad med ett doppler racevev. Polini evo 80cc cylinderkit 21mm förgasare och ett trimavgasystem (osäker på vad men metrakit troligen replica) en ostrypt CDI box samt helt ny tändplatta och Metrakit prorace lamellsats. Mopeden går riktigt bra men det går säkert att få ut MYCKET mer kraft med det som den är utrustad med. Skulle tippa på att jag plockar ut 11-12 hästar ur polini kitet vilket är väldigt lite enl vad de säger att man kan få (19hk). Batteriet är dött (tror jag, original från 2004 och det laddar mycket dåligt) Inga problem att rulla igång den (saknar kick som de flesta andra roadracing hojar).
    Det som medföljer är: 50cc Original cylinderkit, komplett. Original strypt avgasystem. Original ostrypt CDI box. Original 16mm förgasare med insug. drev från storlek 11-15 (am6). Det som även medföljer är en till 21mm förgasare av samma märke som sitter på i sämre skick dock går det ju att plocka reservdelar eller fixa bensinkoppen så att den inte läcker (köpa ny kopp?). Det som även medföljer är ett till polini evo 80cc cylinderkit som är lite skadat pga en kolvring som gick sönder. Den går att köra med, inga repor. saknas lite material vid avgasporten samt att det medföljer en helt ny kolv till polini evo 80cc kitet. medföljer 2 hastighetsmätare. 1 monterad samt 1 icke monterad. Båda original 0-80km/h samt 0-120km/h
    Varan/varorna återfinns i: i kode (mellan stenungsund och kungälv)
    Du kontaktar mig via: 0707441878 / [email protected]
    Kan jag skicka varan?:nej

    För övrigt vill jag säga att detta är ett kap! det är först till kvarn som får moppen inkl alla delarna. Jag är mycket medveten om att jag har satt ett lågt pris på allt, men jag vill helst bli av med både moped och delar på en och samma gång.

    Det cylinderkitet som sitter på har rullat ca 300mil det som är lite skadat ca 50mil, skadan uppkom då kolven var monterad åt fel håll... (litar inte på min farbror längre).

    Original cylinderkitet har rullat ca 800mil. Det är okej dock är det original kolv osv. Jag har bytt kolvringar på kolven.

    Smsa eller Maila gärna. har lite svårt att svara i tel. ni kan även skriva i tråden.
    Senast redigerat av MkII den 2012-09-02 klockan 18:52.

  2. #2

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Kode, kungälv
    Inlägg
    264
    mailar in en länk med bilder =) http://www.bikepics.com/members/teamnielsen/04rx/

    Jag kan även tänka mig att sälja trimdelar, obs inga original delar, de tillhör hojen.
    Jag kan även skicka, köparen betalar frakt.

    svara i tråden eller som ovanstående

  3. #3

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Kode, kungälv
    Inlägg
    264
    http://www.blocket.se/goteborg/Motor...84909.htm?ma=1

    klantade mig och fick inte laddat upp bild, men annonsen är tillgänglig, bild kommer inom kort =) Uppdaterade den nyss.

  4. #4

  5. #5

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Kode, kungälv
    Inlägg
    264
    förlåt mig !

  6. #6

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Kode, kungälv
    Inlägg
    264
    Bump (antar jag) vad menas med bump 1 gång per vecka?, innebär det 1gång per 7 dagar eller en gång per vecka? dvs om ja bumpar på en fredag kan jag bumpa redan nästa måndag.

  7. #7

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Kode, kungälv
    Inlägg
    264
    Hejsan hoppsan, nu har vintern passerat och moppen blev kvar. Den är såklart fortfarande till salu! =)
    Svara Via tråden eller [email protected]

    Svarar i mån om tid och min Mail är väl de säkraste sättet att nå mig.
    här e en bild på hur den såg ut i sensommars.
    http://www.sporthoj.com/galleri/visabild?id=131564


    Kan tänkas byta mot en Gillera DNA + pengar till mig, värde på din DNA max 3-5tusen beroende på skick (helst original, får se kosmetiskt skadad ut, men i maskin samt alla andra vitala delar (broms/hjullager/däck/elstart/hastighetsmätare) skall vara i gott eller bruksskick, EJ STUNTKITADE DNA är av intresse. Miltal är inte så noga).
    Senast redigerat av MkII den 2013-05-01 klockan 20:36.

  8. #8

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Kode, kungälv
    Inlägg
    264
    Bump. Den är till salu =)! Maila gärna för mer info (om du mot förmodan skulle tycka att det fattas info i annonsen)

  9. #9

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Kode, kungälv
    Inlägg
    264
    Gör en Bump =)! Om den inte blir såld innan sommaren så gör jag en helt ny tråd samt lägger upp den på blocket, kanske till o med byter lite saker o trimmar mera ^^. dock kommer priset stiga!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in