1. #1
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649

    Kopplingen "hugger" inte på Jawa 210!

    Tjenare!


    Har precis skruvat ihop min Jawa 210 med ny kolv , portad cylinder osv och sen när jag skulle trampa igång den så hugger inte kopplingen.


    Den bakre kopplingsklockan snurrar bara runt när man trampar/rullar och den främre kopplingsklockan är helt stilla (Den som gör att kolven ska röra sig) så vad kan det bero på? Jag har inte ens rört kopplingssidan på den.


    En annan fråga vad för växellådsolja ska man ha i en Jawa? Det är automatlåda i den.
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  2. #2

  3. #3
    Du kan ha vanlig mineralolja i vxll. Typ 10w-40. Har kört så på alla mina jawor. Går det att vrida på svänghjulet för hand, tänkte om du lyckats få nåogot fel när du monterat kolv och cylinder?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av merten Visa inlägg
    Du kan ha vanlig mineralolja i vxll. Typ 10w-40. Har kört så på alla mina jawor. Går det att vrida på svänghjulet för hand, tänkte om du lyckats få nåogot fel när du monterat kolv och cylinder?
    Det ska inte vara atf olja då?

  5. #5
    Nej! i växellådan finns endast drev och lager. Ej turbiner, magnetventiler och grejjer som finns i en automatlåda till bilar m,m där ATF oljan används. Jawa 210 är iof. automatväxlad, men det sköts utvändigt av kopplingsbackar i två steg. Vxll. för endast över kraften via drev och då passar mineraloljan bra.

  6. #6
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Citat Ursprungligen postat av merten Visa inlägg
    Nej! i växellådan finns endast drev och lager. Ej turbiner, magnetventiler och grejjer som finns i en automatlåda till bilar m,m där ATF oljan används. Jawa 210 är iof. automatväxlad, men det sköts utvändigt av kopplingsbackar i två steg. Vxll. för endast över kraften via drev och då passar mineraloljan bra.

    Okej bra!


    Tack för hjälpen!


    Lennart : Ska göra det och testa

    merten : Japp det går att röra för hand!
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in