Rieju drac problem, går konstigt

Tjena! Har rullat runt på min pärla utan några problem hela sommarn, men nu har han börjat krångla

För två dagar sen när jag skulle tanka såg jag att ett löv flög i tanken. Då tänkte jag inget på de men efter en stund började han gå svagare än vad jag var van vid. Jag drog hem och dan efter tömde jag tanken och kolla bensinfiltret men det var rent och fint. Då var min enda tanke att de skulle kunna vara skit i föggen så jag rengjorde den.

Satte på föggen och trodde att problemet skulle vara löst, men nej.

Idag då skulle jag kolla luftfiltret då och köra utan, men det gick likadant. Då tänkte jag, det måste vara något med röret för hade haft ett problem med det förut. Jag tog av hela röret och körde utan men märkte inte en större skillnad, gick inte pröva så bra eftersom det lät så mycket.

Jag har kört pluggat på sistone tiden, så jag tog bort pluggen och satte dit röret och testa utan pluggen. Körde runt lite och testa, nu gick den som den brukade göra MED pluggen. Alltså en liten förändring.
    Förut när jag körde urpluggat gick den betydligt MYCKET starkare och fortare.

Mer har jag inte testat. Vad tror ni felet kan vara? Är inte så motorkunnig så kan inte så mycket om själva motorn, tex packningar osv.

Väldigt tacksam vid svar!
    /Jackkko
    Rieju, Start the rocket!

Citat Ursprungligen postat av Jackkko Visa inlägg
    Tjena! Har rullat runt på min pärla utan några problem hela sommarn, men nu har han börjat krångla

För två dagar sen när jag skulle tanka såg jag att ett löv flög i tanken. Då tänkte jag inget på de men efter en stund började han gå svagare än vad jag var van vid. Jag drog hem och dan efter tömde jag tanken och kolla bensinfiltret men det var rent och fint. Då var min enda tanke att de skulle kunna vara skit i föggen så jag rengjorde den.

Satte på föggen och trodde att problemet skulle vara löst, men nej.

Idag då skulle jag kolla luftfiltret då och köra utan, men det gick likadant. Då tänkte jag, det måste vara något med röret för hade haft ett problem med det förut. Jag tog av hela röret och körde utan men märkte inte en större skillnad, gick inte pröva så bra eftersom det lät så mycket.

Jag har kört pluggat på sistone tiden, så jag tog bort pluggen och satte dit röret och testa utan pluggen. Körde runt lite och testa, nu gick den som den brukade göra MED pluggen. Alltså en liten förändring.
    Förut när jag körde urpluggat gick den betydligt MYCKET starkare och fortare.

Mer har jag inte testat. Vad tror ni felet kan vara? Är inte så motorkunnig så kan inte så mycket om själva motorn, tex packningar osv.

Väldigt tacksam vid svar!
    /Jackkko
    Kan det inte vara så enkelt att lövet har täppt igen bensin slangar eller lagt sig som ett filter där bensinen går ut i slangarna som gör att den inte får tillräckligt med bensin ?
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in