TA bort tråden ADMIN

Tråden kan tas bort!
    Senast redigerat av Aeroxkillen den 2012-09-08 klockan 21:07.

skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    om den är helt orginal så är det bara köra, häll i lite olja i tanken så du kan va säker!
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

Glöm inte bort att ha ett tunt lager olja på både kolv och cylinder, när du monterar ihop prylarna.

Okej så jag ska ha ett tunt lager olja på kolv och cylinder! men sen hur mycket olja blandar man i bensinen när man kör tvåtakt för jag har stängt av oljepumpen så jag måste blanda själv och hur mycket extra olja ska jag ha i ibörjan?

Citat Ursprungligen postat av Aeroxkillen Visa inlägg
    Okej så jag ska ha ett tunt lager olja på kolv och cylinder! men sen hur mycket olja blandar man i bensinen när man kör tvåtakt för jag har stängt av oljepumpen så jag måste blanda själv och hur mycket extra olja ska jag ha i ibörjan?
    Ha ca 3-4 procent olja inte mer, har du för mycket olja kan den värmenypa efter som bensinen kyler, som dom andra sagt kör den varm innan du kör iväg sedan kör ganska lugnt i alla fall 2-5 mil varva den inte jätte mycket och fresta den inte i allt för långa backar efter säg 5 mil så kan du börja köra mer normalt med den men du behöver ju inte hålla fullgas allt för länge ändå. Efter 10 mil så kan du köra normalt med mopeden så brukar jag köra in mina original cylindrar eller när jag byter kolv. Att köra på som vanligt direkt rekommenderar inte jag i alla fall.

TusenTack för hjälpen Biffen!

Menar du att jag inte kör med samma varvtal ? men är det så att man blandar 3-4% när man kör vanligt eller blandar man så mycket olja när man kör in cyllekitet?

Citat Ursprungligen postat av Aeroxkillen Visa inlägg
    Menar du att jag inte kör med samma varvtal ? men är det så att man blandar 3-4% när man kör vanligt eller blandar man så mycket olja när man kör in cyllekitet?
    jag brukar köra 4% när jag kör in och 3 % när det är inkört, som Rexxy sa så ha varierande gas har du varvräknare så håll den under 5500rpm de första 5 milen med så gör jag i alla fall men alla kör in olika

Följ Moppenets största projekttråd här!

Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Varför just 5500rpm? Jag skrev ju tidigare "Varierande varvtal". Det är allt ifrån tomgång till maxvarv.
    att hålla för högt varvtal på en ny cylinder ny kolv är inte bra, vist ska man ha varierande varvtal men jag tycker absolut inte man skall ha maxvarv på en ny cylinder med ny kolv och nya ringar som sagt alla kör in olika det jag förklarat är hur jag gör

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in