1. #1

    am6 bruks trim

    tja tänkte bara ställa en snabb fråga vad är en bra trim cylinder till rieju dracen som bruks som passar orginal vev för en vettig peng (absolut inget som ger under 10hk! på backhjulet

  2. #2
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    airsal 70cc Sport ger bra effekt med org krök å org fögg om du ställer in den bra. om du kör med 12mm föggen så byt upp dig till 16 - 19mm

  3. #3

  4. #4
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    PR70, 24mm, Giannelli 2T. Eller nåt annat rör, PR funkar såklart bra om man vill ha något högre effektkurva.
    Funkar nog till org vev, lär int hålla länge

  5. #5

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Eh jo, originalvevar tål mycket och PR är ingen monster cylinder som varvar jättemycket, jag skulle säga att den är bland dom bättre brukscyllarna tillsammans med MHR80.
    passar org rör till att börja med? och hur många hk gör den med rätt rör och fögge på backhjulet ungefär och så till sist var hittar man detta cylinderkit billigt, bara det är inanför EU och att det skickar till sverige eller om ingen säljer det beg
    Edit: och vilken fart kommer man upp i med detta kit med rätt go acc och MHR80 är det ett rör (är inte så kunnig om am6)
    Är det ett sådant? http://www.youtube.com/watch?feature...&v=1o1TumGhnFc
    om det är det så verkar det lite överdrivet för en org vev eller? verkar gå grymt bra iaf problemet är att jag inte skulle kunna låta bli att gasa/varv!
    Den så kallade cross effekten kommer få mig att trycka fullt hela tiden hehe kör en 125 så

    Glömde även skriva att jag tänker bytta ramlager!
    Senast redigerat av zz00zz den 2012-08-30 klockan 22:12.

  7. #7
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    mhr80 på org vev O.O de lär sluta i roligt kolvras. å Vevras.

    Bruks cyllar okey, Simon gulle vän vet du var din säng é?

    skulle kört på mk handmade 70cc eller airsal 70cc eller Tps 74cc eller Barikits 70cc

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Jonthä Visa inlägg
    mhr 80cc var den roligaste och skönaste bruks cylindern ja haft... Alltid kört med org vev på min rieju,2 hårda år med mhr,airsal,barikit och manston... Ingen av de e riktiga värsting cylindrar,bara lagom för bruks körning...
    okej var kan man hitta ett sådant kit som billigast? kanske köper en doppler vev eller liknande efter en sommar tills dess kör man med org vev som gått sen 2001 som ostrypt fast med nya ramlager törs man det på ett mhr80 eller?

  9. #9
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    mhr 80cc var den roligaste och skönaste bruks cylindern ja haft... Alltid kört med org vev på min rieju,2 hårda år med mhr,airsal,barikit och manston... Ingen av de e riktiga värsting cylindrar,bara lagom för bruks körning...
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  10. #10

  11. #11
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    MHR var skönast av dom, lirade riktigt bra med originalrör också!

    Kan intyga att den dracen fick gå hårt, med orgvev från 99 höll den ändå 2 år..!

    Och det som fick veven att rasa va förmodligen en spricka i insuget som märktes allt för sent... Så org vev är riktigt underskattade!
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    mhr80 på org vev O.O de lär sluta i roligt kolvras. å Vevras.

    Bruks cyllar okey, Simon gulle vän vet du var din säng é?

    skulle kört på mk handmade 70cc eller airsal 70cc eller Tps 74cc eller Barikits 70cc
    Du vet nog inte riktigt vad en originalvev klarar? MHR 80 funkar utmärkt! Hade en polare som körde MHR 80 Team, pr under, 28mm, mhr membran, 28 mm insug, org tändning, org vev, org lager, körde hela sommaren, plockade av det för att sälja av trimmmmet, vev och lager i hela motorn var fortfarande i toppskick, inget glapp där inte!

    Av egen erfarenhet skulle jag rekommendera : 70cc stylepro (gjutjärn), 21mm, ngt bra membran, tex mhr, eller det röda hebo? Original koppling med ett par MHR fjädrar, ett annat insug som passar föggen , mer behöver man inte! Detta satt på min första moped, en derbi. Hade en gött drag i den, med en topphastiget på ca 100 km/h.

  13. #13

  14. #14
    Det brukar väl vara vevlagrena som går för veven?

  15. #15
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av TarZan Visa inlägg
    Du vet nog inte riktigt vad en originalvev klarar? MHR 80 funkar utmärkt! Hade en polare som körde MHR 80 Team, pr under, 28mm, mhr membran, 28 mm insug, org tändning, org vev, org lager, körde hela sommaren, plockade av det för att sälja av trimmmmet, vev och lager i hela motorn var fortfarande i toppskick, inget glapp där inte!
    Börjar inte ens veta vad jag skall börja tro längre, på Tsr säger dem mhr 80 kiten é livsfarliga för org vev, här kan allt köras på org vev

    Lika bra att man Trimmar sönder skiten man har då för fan om de int håller Då Jävlar får ni fan Punkarn efter er.

  16. #16
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    Börjar inte ens veta vad jag skall börja tro längre, på Tsr säger dem mhr 80 kiten é livsfarliga för org vev, här kan allt köras på org vev

    Lika bra att man Trimmar sönder skiten man har då för fan om de int håller Då Jävlar får ni fan Punkarn efter er.
    På tsr e tk värsta pipan...
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  17. #17
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av Jonthä Visa inlägg
    På tsr e tk värsta pipan...
    vad é värsta pipan hä då?

  18. #18
    det låter ju bra har ju tänkt bytta ramlager så det borde inte vara nå problem där men vill inte betala nå 2,5k för ett cylinderkit skulle helst köpa ett beg har krav bara på att den ska gå typ 80 med fin acc

  19. #19
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av zz00zz Visa inlägg
    det låter ju bra har ju tänkt bytta ramlager så det borde inte vara nå problem där men vill inte betala nå 2,5k för ett cylinderkit skulle helst köpa ett beg har krav bara på att den ska gå typ 80 med fin acc
    då duger en beg airsal,21mm förknasare,mhr fjädrar och org rör...
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Jonthä Visa inlägg
    då duger en beg airsal,21mm förknasare,mhr fjädrar och org rör...
    mm men vill inte ha för slöt den ska kunna gasresa

  21. #21

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Citat Ursprungligen postat av zz00zz Visa inlägg
    det låter ju bra har ju tänkt bytta ramlager så det borde inte vara nå problem där men vill inte betala nå 2,5k för ett cylinderkit skulle helst köpa ett beg har krav bara på att den ska gå typ 80 med fin acc
    Precis som Jonthä säger så blir en airsal 70 sport, en 21mm och originalrör bra, även ett par hårdare fjädrar då min slirade som fan med den "setupen". den toppade prick 80 med det

    Citat Ursprungligen postat av Jonthä Visa inlägg
    då duger en beg airsal,21mm förknasare,mhr fjädrar och org rör...
    +1
    Kåtmorfar<3

  22. #22
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av zz00zz Visa inlägg
    mm men vill inte ha för slöt den ska kunna gasresa
    de duger för lite res iaf.
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  23. #23

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Vad för hastighet brukar airsal ligga i? Jag har ju en Airsal 75cc (71cc...) Vad brukar dom just dom ligga på för hastighet?

    Undrar om mina 114km/h med Airsal är en bedrift, eller fullt normalt.
    är inte arisal rätt tråkiga att köra asså slö?
    fick bara för mig det eftersom det är så på dtn
    vad tror ni om barkit 74cc då?

  25. #25

  26. #26
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Jo Airsal är tråkig men du ville ju ha något slött.

    Barikit är exakt samma sak.
    därför Tar man Tp's 74:A

  27. #27

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Jo Airsal är tråkig men du ville ju ha något slött.

    Barikit är exakt samma sak.
    det jag sa är att jag inte vill ha något slött men inte nå extremt högvarvigt så org veven ska klara det?

  29. #29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in