1. #1

    Aerox problem med varven/axx/blödder

    Tja ! Jag har lite problem min. Aerox

    Setup
    polini 70cc
    17,5
    fly koppling
    yazuni z/r

    Och nu till problemet.. Hur jag än gör så blöddrar den ALLTID på axxet.. Och när man ligger full gas Max varv så varvar den sönder som om man har en crossmoppe och ligger på 1an och drar full gas ... Och den funkade bra innan men sen så gick den sunk så drog jag lite på blandningsskruven...och jag fick soppa torsk igår också någon som kan hjälpa mig med lite förslag va det skulle vara ? Kan det va att det är Förlite olja eller för mkt blandar i tanken

  2. #2
    Snälla kan någon hjälpa mig !!

  3. #3
    kopplingen slirar? testa med hårdare tryckfjäder eller kanske bara andra vikter.
    anledningen till att den blöddrar är ju att den får för mycket soppa. kolla stiftet, kan ju vara för stort lågfarts eller huvudmustycke. eller så är det bara luftskruven som inte är rätt inställd.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av roxx95 Visa inlägg
    kopplingen slirar? testa med hårdare tryckfjäder eller kanske bara andra vikter.
    anledningen till att den blöddrar är ju att den får för mycket soppa. kolla stiftet, kan ju vara för stort lågfarts eller huvudmustycke. eller så är det bara luftskruven som inte är rätt inställd.

    har ju inte märkt av ett dugg av det innan så vrf skulle den börja nu ? jo jag får väll kolla det

  5. #5
    trottelnålen?=)

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av grehn Visa inlägg
    trottelnålen?=)

    Höjja eller sänka ?

  7. #7
    klippset på nålen för långt neru dvs att nålen är i högt läge och släpper in mer bensin på lågvarv.
    Testa flytta upp nålen 1-2 snepp och känn av ifall det blir någon skillnad

  8. #8
    Vem har inte problem med aerox... -.-

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Hipezi Visa inlägg
    Vem har inte problem med aerox... -.-
    True shit. Piaggio skare va.
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  10. #10
    liggande minarelli och piaggiomotorer är dem bästa , men piaggio e fetare,tex mkt starkare vev,bättre originaldrev....

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av grehn Visa inlägg
    liggande minarelli och piaggiomotorer är dem bästa , men piaggio e fetare,tex mkt starkare vev,bättre originaldrev....
    det är det säkert

    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    True shit. Piaggio skare va.
    Citat Ursprungligen postat av Hipezi Visa inlägg
    Vem har inte problem med aerox... -.-
    Dom som inte kör aerox

    Citat Ursprungligen postat av Aeroxfantast Visa inlägg
    klippset på nålen för långt neru dvs att nålen är i högt läge och släpper in mer bensin på lågvarv.
    Testa flytta upp nålen 1-2 snepp och känn av ifall det blir någon skillnad
    Tackar

  12. #12
    Har fortfarande samma problem ! Men tog av luftfilteret och då blöddrade den på låga vart och på högfart , men den varvar ur riktigt ordentligt nu ! Som en cross moppe när man ligger på fullt , och detta hände när den stod ute på kvällen , och samma kväll bytte jag vatten pumpen , men då lossnade skruven på vattenpumpen (finns 4st) den högst upp och sen drog jag hem och skruvade ihop den skruven från en stalker v-kåpa, sen körde jag lite om jag minns rätt och sen så började den den bete sig konstigt , snälla hjälp mig :,(

    Och jag har inte bytt tändstift...kanske kan va det ?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in