Engelsk originalcylinder vs svensk 5½?, honda mt

I England var mt strypt till 30Mph så de måste ha haft en "bättre" cylinder än svensksålda mt, men vilka skillnader är det mellan en engelsk originalcylinder och en 5½ eller är det rentav samma cylinder?

Ps, 30Mph=48Km/h
    Mvh Raven

den svenska 5½ cylindern har större portar och fins endel som kan topp 70
    den engelska har nog mindre portar näsatan lika stora som orgriginal cylindern i sverige
    Ja blir aldrig riktigt vuxen jag!!

Citat Ursprungligen postat av eldorado74 Visa inlägg
    dom hade säkert högre komp åxå
    ~6.4bar.

Den mest intressanta orginalcylindern är den som satt på USA-sålda MB5 bland annat. 7hk och toppfart uppåt 90km/h - och ja, trots att den bara är på 50cc piskar den tydligen en del av 65cc trimcylindrarna. Portar liknar den så kallade 5½-hästaren, men betydligt bättre gjutna.

Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Den mest intressanta orginalcylindern är den som satt på USA-sålda MB5 bland annat.
    Ointressant för mig då jag inte är ute efter den prestandan, 55km/h räcker dessutom kan jag fixa fri frakt från england.

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Den mest intressanta orginalcylindern är den som satt på USA-sålda MB5 bland annat. 7hk och toppfart uppåt 90km/h - och ja, trots att den bara är på 50cc piskar den tydligen en del av 65cc trimcylindrarna. Portar liknar den så kallade 5½-hästaren, men betydligt bättre gjutna.
    En cylle som jag nog kan få hem hit genom mina kontakter i USA.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in