1. #1

    Engelsk originalcylinder vs svensk 5½?, honda mt

    I England var mt strypt till 30Mph så de måste ha haft en "bättre" cylinder än svensksålda mt, men vilka skillnader är det mellan en engelsk originalcylinder och en 5½ eller är det rentav samma cylinder?

    Ps, 30Mph=48Km/h
    Mvh Raven

  2. #2
    den svenska 5½ cylindern har större portar och fins endel som kan topp 70
    den engelska har nog mindre portar näsatan lika stora som orgriginal cylindern i sverige
    Ja blir aldrig riktigt vuxen jag!!

  3. #3

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av eldorado74 Visa inlägg
    dom hade säkert högre komp åxå
    ~6.4bar.

  5. #5
    Den mest intressanta orginalcylindern är den som satt på USA-sålda MB5 bland annat. 7hk och toppfart uppåt 90km/h - och ja, trots att den bara är på 50cc piskar den tydligen en del av 65cc trimcylindrarna. Portar liknar den så kallade 5½-hästaren, men betydligt bättre gjutna.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Den mest intressanta orginalcylindern är den som satt på USA-sålda MB5 bland annat.
    Ointressant för mig då jag inte är ute efter den prestandan, 55km/h räcker dessutom kan jag fixa fri frakt från england.

  7. #7

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Den mest intressanta orginalcylindern är den som satt på USA-sålda MB5 bland annat. 7hk och toppfart uppåt 90km/h - och ja, trots att den bara är på 50cc piskar den tydligen en del av 65cc trimcylindrarna. Portar liknar den så kallade 5½-hästaren, men betydligt bättre gjutna.
    En cylle som jag nog kan få hem hit genom mina kontakter i USA.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in