Aerox går konstigt hjälp!!

tjena har en aerox med följande setup stage 6 pro replica 4,8 g vikte malossi variotor enligt förra ägaren 90 munstycke men när jag ska köra iväg så axxar den kasst i några sekunder sen drar den iväg upp till 30 sen känns det som en strypning (tror den lägger i en växel) och sen är den slö men i dag när jag skulle hem körde jag för en lite nedförs backe och då kändes de som att den vill dra iväg mer eller ja den drog iväg mer men var tvungen att bromsa.

Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Byt ner dig i vikter samt byt till hårdare kopplingsfjädrar o pröva. 4g vikter funkar fint oftast.
    Aa får köpa andra vikter sen vad bör jag ha för koppling fjädrar? Här är en annan skum sak den har bättre axx kall:/

ja då får den för lite bensin,för moppen har ju choken i efter uppstart...

Citat Ursprungligen postat av grehn Visa inlägg
    ja då får den för lite bensin,för moppen har ju choken i efter uppstart...

För lite ? När moppen är kall så behöver den mindre bensin men när den är varm så behöver den mer , right ?

Låt den gå på lite tom gång o ligg o små gasa lite innan du börjar köra.. Låt motorn värma

Citat Ursprungligen postat av Hipezi Visa inlägg
    Låt den gå på lite tom gång o ligg o små gasa lite innan du börjar köra.. Låt motorn värma
    Har bytt munstycke den går rent och har manuel chocke och den går rent varm med men den går snabbare kall

ska byta vikter till 4.3 4.0 men vilka kopplings fjädrar bör jag ha ?

Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    nope
    Nytt problem och ett löst satte på en 17.5 och den går snabbare men den axlar fortf kasst och den smäller typ i avgasröret när den axxar

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in