dålig sekundär växling?

tjena, har en aerox som har en följande setup:

S6R 70cc
    19mm dellorto black racing
    S6 star filter
    120 munstycke
    Stage6 pro replica
    Polini highspeed variator med 5.0 g dr.pulley vikter
    28 kg tryckis
    Malossi fly med röda fjädrar (greppar in vid ca 6500 rpm)
    S6 insugskit med dom största reedsen, glasfiber.

Nu till problemet, jag gasar full gas, går ca 45 km/h, uppe i 8100 rpm ca och vill verkligen varva upp men det går inte om jag kör på plan mark utan att jag måste ha medlut så att den varvar upp
    Maxade den i förrgår t 94 km/h enligt koso hastigthetsmätare.
    Fattar inte vad problemet kan vara, har försökt med det mesta fast inte bytt rör men jag hade tänkt köpa yasuni R.

Någon som fattar vad jag strävar efter för svar eller är jag otydlig så säg till
    tack på förhand, kan även slänga upp en video om det behövs vara mer specifikt.

Mvh aeroxfantast

Om det nu är så att du undrar om dreven inne i slutväxeln är slut, så kan du själv öppna locket och kolla.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

Så du tror att utväxlingen har med slutdrevet att göra?

Jaha, trodde dr.pulley skulle kännas som typ 4.3 grams vikter men tack ska testa det

Alldeles för tunga vikter till att börja med, köp typ 3.5 - 4grammare

Citat Ursprungligen postat av Aeroxfantast Visa inlägg
    Så du tror att utväxlingen har med slutdrevet att göra?
    "Slutdrevet" antar jag som det sista drevet i utväxlingen (Det vill säga det som sitter på axeln bakhjulet sitter på) i hela slutväxeln i bak.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in