Derbi går konstigt

Hallå där!

Har en derbi som strular. I går skulle jag byta munstycke då pluggen är borta (hade tänkt att sätta i 75 - 78) men märker att de redan sitter ett 78 munstycke i. Blir förvånad då ägaren innan inte sagt ett pip om det. Tänker att medans jag har dän' förgasaren tar jag bort strypningen som sitter till insuget (en liten guld bricka med hål i) satt redan 78 munstycke i så behövde inte gå upp i munstycke. När allt var på plats tog jag bort "skorstenen" som sitter under sadeln på luftburken. Startade den efter de och gick bra på tomgång. Dagen därpå när man skulle åka hem på rasten från skitplugget starta moppehelvettet inte! Fick rullstarta den med hjälp av kompisarna. Moppen gick som en burk. Den bläddrade massor också.
    Först startar inte sen va det som moppen inte ville åka iväg. Man drog på gasen och den blöddrar någon sekund och sen hoppar den iväg i farten och när man ska iväg. Hade även ingen tomgång då.

Skulle vilja ha hjälp vad ni tror felet är? Förlitet munstycke? Provade att sätta tillbaka skorstenen idag men moppen orkade inte varva ut som den gjorde förut. Kom upp i 50 max.
    Är en derbi drd racing
    tack!
    Funkar det inte med silvertejp så är det trasigt!

Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Se på Tändstiftet, färgen alltså. om du tror de é för litet munstycke. med Choken då?

Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    Se på Tändstiftet, färgen alltså. om du tror de é för litet munstycke. med Choken då?
    Ja har testat med choken, fick inget annorlunda resultat. Tog av tändstiftet idag och kollade. Vad tror du? För stort/för litet?

Namn:  Tändstift.jpg
Visningar: 1570
Storlek:  102,0 KB

Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    ser ljust ut

testa skruva lite på luftskruven se efter det. annars lägg i 2 - 3 munstycken större.

MEN den gick förr hur bra som helst?

Citat Ursprungligen postat av Punkarn Visa inlägg
    ser ljust ut

testa skruva lite på luftskruven se efter det. annars lägg i 2 - 3 munstycken större.

MEN den gick förr hur bra som helst?
    Har frågat några i skolan och de säger tvärt om, för stort. Men vart sitter luftskruven? På förgasaren? Vet inte om ja ska gå upp i munstycke eller ner? Håller med om att det ser tort ut men den klarade 78 munstycke förr då pluggen bara var uppborrad lite. Nu har jag samma munstycke men den orkar inte varva ut. Och pluggen är borta och strypningen i förgasaren.

Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    om den int varvar ur kan också beror på om ditt avgasrör é stockat ner sotat.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in