1. #1

    Question Aerox går skumt?

    Tjena!

    Är så att jag har varit och köpt mig en aerox för ca 2 veckor sedan. När jag var och kolla på den hade den ingen luftburk men fick med ett öppetfilter. Resten såg bra ut så jag slog till.
    När jag kom hem tänkte jag slänga på en luftburk som jag haft från min förra aerox men den bara blöddra. Kolla munstycke och det var storlek 100. Provade med ett 88 som jag hade liggandes och blöddra ändå. Nu har jag fått hem munstycken som jag beställt och provat allt från 88 och neråt till 70 men får den endå inte att gå med luftburk. Funkar bra ca 5-10 meter utan luftburk sen böar den och är orkeslös. Sen om man tar upp den på stödet igen och varvar ur så blir den som vanligt igen, alltså mera "rapp". Har försökt med massor utav olika inställningar. luftskruv från 0-5 varv ut med ett halvt varv varje gång. Har provat ändra nålen osv också. Det som blir är att hela luftburken blir fylld med bensin och då börjar den blöddra. Tar loss den och torkar rent. Går bra i ca 5 sek uppe på stödet sen börjar den blöddra och flöda över igen. Någon som har en kluring på vad det kan vara?
    All hjälp uppskattas!
    /Hinken

  2. #2
    släng upp en film?
    Lättare att uppskatta

  3. #3

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    245
    Ta lös vacum slangen och se om det kommer bensin därifrån om du suger på den, gör de det så behöver du byta vacuum kranen som sitter under tanken. Eller så kan du borra hål i den och köra med endast en bensinslang men då behöver du köpa en bensinkran.

  4. #4
    Aeroxfantast: Jag gör det antingen idag eller imorrn.
    Luleå: Ska prova det.

  5. #5
    Hade liknade med min nära jag köpte min aerox, och då var det så att den tog tjuvluft, var en en spricka i insuget som ställde till det! Testa bestycka upp den ännu högre och se!
    /Tnr

  6. #6
    Hej Isak, Släng upp en film med kvalité så blir det lättare.

  7. #7
    TNR: Har faktiskt funderat då det ser illa ut.
    Tobiiash: Får göra det.

  8. #8
    Men behöver inte bara vara insug, annars köp en tjuvlufts spray billigt och enkelt och kan spara massor med tid!

  9. #9
    Precis, kör din startgas runt insuget och cyllen. går den upp i varv får den tjuvluft.

  10. #10
    Har hittat vad som kan vara problemet, "pinne " som går genom flottören va av så flottören hängde sen = fel nivå. Ska skaffa ny imorgon.

  11. #11
    Inge tjuvluft någon stans heller.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in