Reg.datum
    Jun 2010

yamaha nerox, min första modd.

mjao, kunde inte sova inatt så fick bara tanken att man kanske skulle pröva sig på ps(i mitt fall gimp..) istället för att spela? så här blev det, orkade inte vara särskilt noga, och som sagt första gången jag använder mig av gimp. aldrig använt ps heller för den delen, men ah.

Före;

efter;

ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    så jävla snyggt var de ju inte, om du vill kan jag göra en nerox åt dig

EDIT: här har jag gjort en, höll på i en kvart se orkade jag inte mer
    Du kan fortsätta på den om du vill

Senast redigerat av ArvidsZon den 2010-07-18 klockan 12:00.

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg

hahahah wtflol?

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Arvidszone, din sög ju?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Arvidszone, din sög ju?
    ja jag höll på i en kvart, kunde ha hållit på längre men kände inget intresse för sketen.
    Du kan ju försöka göra lite bättre durå, lilla impotenta fjant.

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Oh, tackar för påhoppet!
    Jag kan inte göra bättre, de har jag inte sagt heller, sa bara att din var dåligt gjord
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

Du lär dej nog med tiden

Reg.datum
    May 2010
    asså nog med dessa cp kommentarer ( min var inte mkt bättre, vet haha ) men...

- aerox bakdelen är dåligt utklippt och z-kåpan är aldeles för mörk.
    - gafflen ser inte alls bra ut, behöver highlights och skuggor+ att när du har tagit bort skärmen så blev det inte så jätte bra, du borde kopierat delar från däcket och lagt där
    - röret är väll lite kasst ut klippt och har fwel färgläggning och reflektioner, det är taget från en bild med utomhus miljö och sen var väll inte borttagningen av det gamla röet allt för hyper...
    - fel perspektiv på chrome saken i fläkt kåpan och åter igen utomhus reflektioner...
    - styret är dåligt utklippt då du har kapat broms slangen vilket skulle va jävligt irl

ta nu inte detta som negativ kritik utan ta det som positiv upp byggande kritik så du kan göra det bättre nästa gång
    -

Reg.datum
    Jun 2010
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg

din var ju fan så mycket sämre?

Citat Ursprungligen postat av ToMiii Visa inlägg
    asså nog med dessa cp kommentarer ( min var inte mkt bättre, vet haha ) men...

- aerox bakdelen är dåligt utklippt och z-kåpan är aldeles för mörk.
    - gafflen ser inte alls bra ut, behöver highlights och skuggor+ att när du har tagit bort skärmen så blev det inte så jätte bra, du borde kopierat delar från däcket och lagt där
    - röret är väll lite kasst ut klippt och har fwel färgläggning och reflektioner, det är taget från en bild med utomhus miljö och sen var väll inte borttagningen av det gamla röet allt för hyper...
    - fel perspektiv på chrome saken i fläkt kåpan och åter igen utomhus reflektioner...
    - styret är dåligt utklippt då du har kapat broms slangen vilket skulle va jävligt irl

ta nu inte detta som negativ kritik utan ta det som positiv upp byggande kritik så du kan göra det bättre nästa gång
    -
    det är chill, höll inte på länge med den, var trött o det var första gången så

ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av hiigh Visa inlägg
    din var ju fan så mycket sämre?)
    Du behöver ju inte bli sur? :s

stabilt =)

Reg.datum
    Jun 2010
    hehe, såg nu att det var en jävla skillnad på färgerna på batterikåpan o zkåpan. sån skillnad vare inte på min dator:o

Hmm. Ingen av dom va bra. Och dessutom Hiigh.. WTF? allt ser ju ut att vara gjort i paint. Du måste lägga highlights i kanter och hörn för att få dom avrundade.
    Dessutom också om du vid gaffelbenen. Du kunde gjort det snyggare om du markerat gaffeln men inte reflexen och sen gå till IMAGE --> Adjustments --> Hue/Saturation sen bockar du Colorize och drar Hue fram och tillbaka (för att få fram en färg) eller bara dra lightness fram och tillbaka för att ändra ljusstyrka. Så gör du på lättaste sätt.

Och om du vill få till en effekt med hjälp av brush så blir det jobbigt om du inte använder dig av "selection tool".

Lägg ner längre tid på allt. och själv tycker jag inte du kan tillräckligt mycket om photoshop för att modda bilar eller moppar. bättre om du förstår dig på varenda funktion.

Man lär sig riktigt mycket genom att kolla tutorials och sen göra dom själva.

Reg.datum
    Jun 2010
    Citat Ursprungligen postat av zillio Visa inlägg
    Hmm. Ingen av dom va bra. Och dessutom Hiigh.. WTF? allt ser ju ut att vara gjort i paint. Du måste lägga highlights i kanter och hörn för att få dom avrundade.
    Dessutom också om du vid gaffelbenen. Du kunde gjort det snyggare om du markerat gaffeln men inte reflexen och sen gå till IMAGE --> Adjustments --> Hue/Saturation sen bockar du Colorize och drar Hue fram och tillbaka (för att få fram en färg) eller bara dra lightness fram och tillbaka för att ändra ljusstyrka. Så gör du på lättaste sätt.

Och om du vill få till en effekt med hjälp av brush så blir det jobbigt om du inte använder dig av "selection tool".

Lägg ner längre tid på allt. och själv tycker jag inte du kan tillräckligt mycket om photoshop för att modda bilar eller moppar. bättre om du förstår dig på varenda funktion.

Man lär sig riktigt mycket genom att kolla tutorials och sen göra dom själva.
    take a chill pill m8, respekterar det du säger. är kass, inte konstigt då det var första gången jag öppnade programmet GIMP, använder alltså inte photoshop utan gimp.
    thanks anyway!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in