Beta RR går varmt

Har en beta RR 2007 me AM6 motor har haft lite problem innan med att den blir väldigt varm men sedan har den stått inne i 2 veckor pga av små saker men iaf när jag tog ut den idag körde lite inte långt! så blev den sjukt varm och kände lite på kylarslangarna och dom är jätte mjuka precis som det inte är något i dom??
    Vetinte om det är fel på kylaren eller om det är något me cylindern har ni några tips!
    den går väldigt varmt fort!
    Vad ska jag byta mm

Kör den lagom varm sen öppnar du kylet och koller om vattnet cirkulerar. Om inte kan det vara termostaten som krånglar, testa att koppla ur den sen testa igen
    I´m not a complete idiot some parts are missing

Citat Ursprungligen postat av soppanslut Visa inlägg
    Kör den lagom varm sen öppnar du kylet och koller om vattnet cirkulerar. Om inte kan det vara termostaten som krånglar, testa att koppla ur den sen testa igen
    är inte proffs mekare men hur ser jag om vattnet cirkulerar och hur menar du att jag ska koppla ur det?

Börja med att öppna locket till kylaren och kolla om vattnet rör på sig.

Citat Ursprungligen postat av Lame Visa inlägg
    är inte proffs mekare men hur ser jag om vattnet cirkulerar och hur menar du att jag ska koppla ur det?
    tror inte det rör sig så hur kopplar ju ut den?

Den sitter vid kylarslangs anslutningen i toppen.. Vet inte vad du har för moppe men du lär se hur man tar bort den.

olséNs avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Den sitter vid kylarslangs anslutningen i toppen.. Vet inte vad du har för moppe men du lär se hur man tar bort den.
    Det står ju att det är en Beta rr50 - 07 med am6 !?
    To much is never enough.. !

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    dum idé att öppna kylarlocket när den är varm, blir iallafall inte skönt när det sprutar upp i ansiktet eller på benet på en..
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    dum idé att öppna kylarlocket när den är varm, blir iallafall inte skönt när det sprutar upp i ansiktet eller på benet på en..

Har du aldrig öppnat ett kylarlock när den är varm? Man öppnar jääävligt sakta så händer ingenting.. Men man gjorde ju tabben första gången och fick en liten dusch

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Har du aldrig öppnat ett kylarlock när den är varm? Man öppnar jääävligt sakta så händer ingenting.. Men man gjorde ju tabben första gången och fick en liten dusch
    har hänt mig att man får allt på sig även fast jag öppnat långsamt, man ska iallafall ta det försiktigt för det känns när man får skiten över sig.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    har hänt mig att man får allt på sig även fast jag öppnat långsamt, man ska iallafall ta det försiktigt för det känns när man får skiten över sig.
    Jo det svider en del!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in