1. #1

    Råd ang garanti på värdelös motor renovering

    Hej, det hela började strax innan sommarlovet började. det var då som cylindern skar och jag lämnade in den på en verkstad. när jag fick tillbaka moppen så gick den för jävligt och lät verkligen inte bra alls, så jag fick lämna in den igen på garantin, när jag fick tillbaka moppen så hade dom inte fixat ett smack... jag lämnade in moppen tre gånger till efter det men dom fixade den inte då heller. sen så fick jag boka tid nästan en månad framot när jag skulle lämna in den en femte gång. så förra veckan så lämnade jag in den och då ringde dom och sa att det var några lager i växellådan som behövde bytas, så jag sa att dom skulle fixa det. sen så ringde dom igen och sa att röret nästan var helt igen täppt för att jag hade fel syntet på oljan eller något sånt, och nu är mitt original rör förstört och jag har inte haft något liknande problem innan dom har pillat med den. och jag har samma olja i som jag alltid har haft .så idag när jag hämtade moppen så lät den bättre men fortfarande inte bra ( man känner inte vibrationerna men man hör dom och det låter ganska högt )
    motorrenoveringen kostade 6500 och för det priset, borde man inte kunna kräva pengarna tillbaka för själva timlönen eller något? för dom har ju inte gjort det bra. men det som oroar mig lite är att längst ner på kvittot så står det " trimmarbete = ingen garanti " och den var trimmad när jag lämnade in den dom två första gångerna. någon som vet vad jag borde göra? för dom har verkligen ingen aning vad som är fel och dom kommer nog inte hitta det heller, för dom har testat allt säger dom. jag har en yamaha slider ifall någon skulle veta vad felet kan vara.

  2. #2
    Hur gick den innan haveriet?
    Hur gick den efter renoveringen?
    Vad byttes?
    Vad är det för moppe?
    Har du katalysator i det täppta röret?
    Vilken olja har du kört på?

  3. #3
    1. ca 80
    2. ca 60 med samma setup
    3.cylinder, kolv, vevaxel, ramlager
    4. yamaha slider
    5. det täppta röret var original röret och satt inte på från början, men katalysatorn har jag tappat bort kom jag på nu. antar att det är därför som det har blivit igentäppt?
    6. okq8 tvåtakts olja

  4. #4
    Vad hade du för cylinder förut, och vad monterades? Ingen piratkopia av original?

    Testa ursotning av röret med kaustiksoda (en sökning bör få fram instruktioner), med lite tur kan du få väck sotet med det.

  5. #5
    innan så var det en original cylle, den nya kostade 1400 på kvittot men det är nog inte omöjligt att den nya är riktig skit cylinder för dom är rätt skumma där.
    tack för tipset.

  6. #6
    Pirat"kopiorna" är inte så bra ibland, så det skulle kunna vara så enkelt.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in