-
2012-09-10, 22:45 #1
Yamaha DT50MX original rör
Tjena. Letar efter ett original rör / pirat rör. Måste vara original. Tänkte stunta lite med den och det är nog lättast att stunta med. Om det är någon som har ett eller vet vart man kan köpa ett så skriv tack
<3
-
2012-09-11, 07:03 #2
- Reg.datum
- Aug 2010
- Ort
- Lysekil
- Inlägg
- 122
Du får nog leta beg nytt finns det inte längre
-
2012-09-11, 12:50 #3
Förstår inte varför det skulle vara lättare att stunta med ett rör som gör att moppen inte har nån nämnvärd effekt?
-
2012-09-11, 13:17 #4
trimbutiken.se har riktigt fina grejjer. och jamarcol som är såkallad "originalersättare"
g-son, övriga trimrör till dt är för högvarviga för original eller 5,5a cyllen, så original eller jamarcol funkar bäst då om övrigt är i stort sätt original.
-
2012-09-11, 14:58 #5
- Reg.datum
- Aug 2010
- Ort
- Lysekil
- Inlägg
- 122
Jag kör Giannelli på min 5.5hk och 16.5mm Mikuni den går riktigt fint stark som fan på botten rekommenderas om du skall ha effekt på låga varv
-
2012-09-11, 16:47 #6
Asså jag har ett gianelli och ett jamarcol rör men mitt original rör är så trasigt. Original rör går bra på låg och mellan och hög varv. Trimrör går bara bra på hög varv och är jättesega på lågvarv
-
2012-09-11, 16:50 #7
plus att original rör till DT är rätt beastiga. Gör 60 med 5.5hk, storlek 95 munstycke och 12/50
-
2012-09-12, 08:24 #8
jamarcol är inte segt på lågvarv
edit: tror du blandar ihop original mer jamarcol
detta är jamarcolSenast redigerat av Heideken den 2012-09-12 klockan 08:35.
-
2012-09-12, 16:04 #9
heideken, jag sa ju att jag har ett jamarcol. du behöver inte linka en bild på den
men många tycker det är lättare att stunta med original rör
-
2012-09-12, 16:48 #10
- Reg.datum
- Aug 2010
- Ort
- Lysekil
- Inlägg
- 122
-
2012-09-12, 19:57 #11
jag tycker det är lättare att stunta med original rör. Men ska köra 70cc, högkomp lock, 16mm, storlek 130 munstycke, 13/50 och ett jamarcol rör eller original rör.
-
2012-09-12, 20:40 #12
-
2012-09-13, 23:02 #13
-
2012-09-20, 12:51 #14
Har stuntat lite nu med original röret ( mitt gamla som låg i garaget). Det gick inte lika bra som med trimrör. Hur vet man om det är en hög eller låg varvig pipa?