1. #1

    Stålull i ljuddämparen

    Tjenare! Är nu så att jag märkte idag att jag har stålull i min ljuddämpare (Inte jag som satt dit den, se bild: http://imgur.com/EFrP9 )

    Min fråga är om stålullen försämrar mopedens kraft/effekt? Och i sånna fall hur får jag ur den enklast? Ta en mejsel och försöka lirka ut den?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Punkarns avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Närpes,Finland
    Inlägg
    1 084
    HAHA, Någon har kört med 10% bensin en längre tid.

    Slit bort bara å tvätta bort skitet å bränn ur avgasröret kan förstå om det ger effekt ökning för röret é säkert helt jävla fucked up.

  3. #3
    Du har ju en skruv till insatsen ser ut som en jamarcol dämpare ta ur insatsen och torka upp i den och kör med ljuddämpartätning från biltema eller något kör du helt utan kommer den börja bröta bara.

    en rengöring av hela systemet är nog inte fel heller och kör med rätt blandning i bensinen

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Biffen79 Visa inlägg
    Du har ju en skruv till insatsen ser ut som en jamarcol dämpare ta ur insatsen och torka upp i den och kör med ljuddämpartätning från biltema eller något kör du helt utan kommer den börja bröta bara.

    en rengöring av hela systemet är nog inte fel heller och kör med rätt blandning i bensinen
    Är helt ny till mopeder så har ingen aning om vad ni pratar om, tog ur skruven och sen då? Hur får jag ut insatsen? Jo de är en jamarcol dämpare.

    Och rätt blanding i bensinen? Menar ni olja? Det är separat oljetank.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in