1. #1

    Aerox stage6 sport pro 70cc hjälp!!!

    Hej! Har nu igen slängt på 70cc efter 5 dar med 50cc på. (funkade relativt okej innan). Ändrade ingenting i bestyckning och sen när ja slängt på 70cc nu igen så vill den inte ens gå frammåt knappt. JAg kan hålla 1/5 gas å den vill greppa å åka iväg. men om ja gasar lite till så blir det blöööö. (den dör om jag fortsätter hålla samma gas). Inget fel på förgasaren då jag bytte till en annan. Håller jag fullt påengång så misständer den och smäller om den. Anledningen varför jag bytte tillbaka till 50cc var för att packboxen hade hoppat ur och då trodde jag den skurit. efter jag satt/bankat in den å kört lite på 50cc (gick lite halvkonstigt) å med 70cc vill knappt funka. Kan det möjligtvis vara att jag slagit in packboxen för långt. Den funkade ju innan och ja har inte ändrat nånting. Den kanske har hoppat ur igen när jag stått å gasat lite? eller ligger den för långt in?

    Hjälp snabbt!!

  2. #2
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    för mig låter det som dålig jord eller väldigt litet munstycke, packboxen kan ju ha blivit skadad oxå när du satte tbx den?
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  3. #3
    exakt vad jag tänkt! (jordningen). kan det vara så att det har samlats för mycket smuts på jordningen då min startmotor därbak är helt jordig och lerig? har testat med 95-160 så inte bestyckningen. Men så det kan vara så att om den drar lite tjuvluft nere vid packboxen pga att den är skadad kan den bete sig som den gör då eller?

    http://www.youtube.com/watch?feature...&v=A8I6xlMvcOE .jag tycker denna video är rätt lika med min, killen hade jordningsfel. men fattar inte varför det skulle bli så just nu

  4. #4
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    när du rev ner moppen kanske du råka ha av jordkabeln eller nånting, bara att kolla jorden! byt även packboxar, åker en packbox ut så är den dålig!
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    när du rev ner moppen kanske du råka ha av jordkabeln eller nånting, bara att kolla jorden! byt även packboxar, åker en packbox ut så är den dålig!
    okej tack!!

  6. #6

  7. #7
    okej, nya packboxar ska fixas! har 19mm fögge

  8. #8
    HAr köpt ny packbox men problemet är kvar! kan det vara så att föggen ja bytte till var konstig ocksåmed tanke på att det var likadant med den förra? kan man ha en sån tur...

  9. #9
    Kolla reedventilerna (membranet).

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Farsan Visa inlägg
    Kolla reedventilerna (membranet).
    redan gjort, bytte även till ett jag hade hemma som såg bättre ut/tätare...

  11. #11
    felet åtgärdat. packboxen byttes ut och då gick den renare men fortfarande detta böööö ljud när man skulle gasa lite. det va så illa att 2 förgasare jag använt var konstiga. när jag väl testa den jag körde med från början (phbg bl 21mm) så funkade den bra! så ta bort tråd, lås eller vad man nu gör

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in