1. #1

    Thumbs down Aerox dör hela tiden

    tja har en aerox som dog förra veckan, bytte tändstift och tändhatt, trodde den skulle funka , det gjorde den ocskå men dog efter 5min körning! sen fick jag hem den och kolla stift o sånt , mitt luftfilter var skitigt, sen fick jag igång den idag. körde 2 minuter sen dpg den igen! aja, vad e felet? stift e nytt tändhatt med.. men jag undrar om det e förgasaren eller luftfiltret ska iaf beställa dellorto 17.5 idag o nytt luftfilter.

    setup:
    ZX
    Hebo sportfilter
    vikter, fjädrar, 90 munstycke!
    orgcylinder

    det känns som förgasaren inte ger bensin till motorn, men det kommer från tanken! HJÄLP!

  2. #2
    Får gnista, men startar inte:
    * Kontrollera att bensinen når tändstiftet.
    * Plocka av luftfiltret och kontrollera att det inte är igensatt.
    När du endå har luftfiltret borta så kan du försöka flöda förgasaren, genom att hålla handen för intaget och kicka ett par gånger.
    * Om den fortfarande inte startar så är det en bra ide att plocka av och isär förgasaren helt.
    Rengör sedan förgasaren med tex bensin, brake cleaner osv.
    Jag rekomenderar ultraljud med industrirengöringsmedel.
    Kom ihåg att plocka bort alla gummipackningar innan ni börjar spruta brake cleaner eller använder ultraljud. Brake Cleaner förstör packningen, och ultra ljud förstorar packningen.
    När du endå har förgasaren demonterad, så kan du kontrollera att luftskruven är i rätt läge. En bra grundinställning att utgå ifrån är 2½ varv ut. Detta är den vanligaste fabriksinställningen på dom flesta mopeder.
    Om moppen inte startar efter denna procedur, prova sug i vacumslangen ett par gånger och försök igen.
    * Hjälper inte detta så är det dags att se över din bestyckning. Är mopeden original så rekommenderar jag att bestycka upp den ca 5 storlekar, då dom flesta mopeder är snålt bestyckade från fabrik. Och gå absolut inte och köp ett munstycke utan att be dom mäta det först! 90% av alla munstycken är felnumrerade, då nästan alla tillverkare går efter en egen storleks lista.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in