Hybridvisning

Torkarmotorn är galen!

Jo så är det faktiskt ;-(

Torkarmotorn på min Piaggio APE har fått spader och slår åt alla håll helt okontrollerat, jag försöker att justera armen så att den slår som den ska över vindrutan men efter några svep så börjar den ändra stopplägena och går mera åt vänster och stannar tidigare åt höger och efter ca 10 svep så är den nere på lacken på vänster sida ;-(

Har gjort om justeringen flera gånger, har kollat och dragit åt låsskruven på drivaxeln så den är helt stum men jag gissar att motorn inte känner av vändlägena och därför blir det såhär.

Så har någon av Er förslag på hur man löser detta?
    Finns inga justeringar eller låsskruvar på själva motorn som jag kan se utan en förseglad "klump" med en utgående drivaxel på vilken torkararmen sitter, alla tips mottages tacksamt.

PS Fick iaf fart på spolningen idag med en ny spolpump, så det går sakta framåt ;-) DS

Lyfter denna fråga då jag behöver svar.

Kollade hos den webshop jag handlat från förut och de har ju en torkarmotor http://www.kgi.se/product-15632-7209.php men den ser inte alls ut som den som sitter där nu så förra ägaren har mekat om detta och jag tycker det känns lite väl häftigt med så mycket pengar för en torkarmotor.

Kikade på en egen konstruktion och fann en variant: denna motor http://www.biltema.se/sv/Sok/?query=torkarmotor med 2 farter och justerbara vändlägen visserligen avsedd för båt men iaf torkararm och blad finns också och priset är ju helt klart mera humant, så kommer det att funka?

Kan man annars använda en torkarmotor från en bil bara den går att montera, spelar ju ingen roll om den egentligen är gjord för Volvo, WW eller anant märke bara det funkar och håller rutan ren, kom med tips och ideer.

Båttorkaren på Feltema känns som ett genska bra alternativ med tanke på prisskillnaden, på nått vis bör den gå montera så det fungerar bra. Svårt att säga nått om torkaren du redan har, utan att se den...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in