Sidan 4 av 4 Första ... 234
  1. #91
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    polisen sa att det är 100%säkert att ja får tbx mina pengar och han åker på en saftig böter sa dom
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  2. #92

  3. #93
    Haha, finns det någon fortsättning på det här? Blev det böter?

  4. #94
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    citera gärna mig när ni svarar, jag är också nyfiken!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  5. #95
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    Citat Ursprungligen postat av GolgE Visa inlägg
    Haha, finns det någon fortsättning på det här? Blev det böter?
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    citera gärna mig när ni svarar, jag är också nyfiken!
    idioten är anmäld men har inte hört nå mer förutom att han troligen får åka från gbg till söderhamn på nå rättegångs skit och ja får tbx mina pengar sen viste dom inte om han får böter
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  6. #96
    Orkar inte läsa igenom tråden. Men hur mycket pengar var det? Du får ju ränta på pengarna. Och om han nu inte ''har'' några pengar så kommer kronofogden dra in lite pengar varje månad av han tills hela beloppet är betalat.

    Har själv blivit utsatt för detta. Köpa en Iphone på tradera precis då iphone hade blivit känt. När jag äntligen fick hem iphonen så hette den ''Hiphone''. Satte dit den där satans jävla idioten så hårt. Morsan jobbar på kronofogden och det ligger i samma hus som polisstationen. Så han åkte dit och jag skulle få tillbaka pengarna, nu har det gått 3år och 1½ månade, jag fick min första utbetalning på 500kr förra månaden. Sammanlagt är det 5000 + ränta jag ska få tillbaka....
    Så du kan räkna med en jävla tid innan du får se dina pengar om han nu inte har mycket cash.....

  7. #97
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Orkar inte läsa igenom tråden. Men hur mycket pengar var det? Du får ju ränta på pengarna. Och om han nu inte ''har'' några pengar så kommer kronofogden dra in lite pengar varje månad av han tills hela beloppet är betalat.

    Har själv blivit utsatt för detta. Köpa en Iphone på tradera precis då iphone hade blivit känt. När jag äntligen fick hem iphonen så hette den ''Hiphone''. Satte dit den där satans jävla idioten så hårt. Morsan jobbar på kronofogden och det ligger i samma hus som polisstationen. Så han åkte dit och jag skulle få tillbaka pengarna, nu har det gått 3år och 1½ månade, jag fick min första utbetalning på 500kr förra månaden. Sammanlagt är det 5000 + ränta jag ska få tillbaka....
    Så du kan räkna med en jävla tid innan du får se dina pengar om han nu inte har mycket cash.....
    Lite ot kanske men vad ligger "räntan" (blir väll som ett skadestånd för dig, då du drabbats relativt hårt ekonomiskt?) på, har en polare som blivit utsatt för ett likande brott.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  8. #98
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Lite ot kanske men vad ligger "räntan" (blir väll som ett skadestånd för dig, då du drabbats relativt hårt ekonomiskt?) på, har en polare som blivit utsatt för ett likande brott.
    Vet inte vad räntan var, inte speciellt hög. Det stod på ett papper jag fick från kronofogden, kan kolla upp det om jag hittar pappret. Jag är ett brottsoffer ja, han hade blåst 15st varav 13 hade så starka bevis för att få tillbaka pengarna.
    Det som är mest tragiskt var att när jag köpte den så hade han 100% positiva omdömen. Det betyder att han hade blåst typ 10st som trodde det var en äkta iphone.

  9. #99
    Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    idioten är anmäld men har inte hört nå mer förutom att han troligen får åka från gbg till söderhamn på nå rättegångs skit och ja får tbx mina pengar sen viste dom inte om han får böter
    Off T: söderhamn min broder..! där har man sommarstuga
    On T: hoppas det ordnar sig, kan ta upp till ett halvår om inte mer sånt där med polisanmälningar :/
    "Don't question the obvious"

  10. #100
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Åkerlund Visa inlägg
    Vet inte vad räntan var, inte speciellt hög. Det stod på ett papper jag fick från kronofogden, kan kolla upp det om jag hittar pappret. Jag är ett brottsoffer ja, han hade blåst 15st varav 13 hade så starka bevis för att få tillbaka pengarna.
    Det som är mest tragiskt var att när jag köpte den så hade han 100% positiva omdömen. Det betyder att han hade blåst typ 10st som trodde det var en äkta iphone.
    Okej det var mindre roligt. Kan killen ifråga ha haft fler konton, eller ha haft polare som reggat sig och skrivit omdömen efter falska auktioner?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  11. #101
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    Citat Ursprungligen postat av DerbiCrille Visa inlägg
    Off T: söderhamn min broder..! där har man sommarstuga
    On T: hoppas det ordnar sig, kan ta upp till ett halvår om inte mer sånt där med polisanmälningar :/
    vart då om man får fråga?

    till er andra: den va 800kr allt handla om, men de spelar ju ändå ingen roll för man blåser inte folk på det viset!
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  12. #102
    Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    vart då om man får fråga?

    till er andra: den va 800kr allt handla om, men de spelar ju ändå ingen roll för man blåser inte folk på det viset!
    i närheten av skärså
    "Don't question the obvious"

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in