Sidan 1 av 4 123 ... Sista
  1. #1
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321

    blev lurad av "surfarkenny"

    tjena, köpte mig en vev av surfarkenny här på mnf! han värka riktigt seriös osv, men sen började det att han skulle sätta in pnegarna igen och sen skulle han skicka så han sa så några gånger.. men sen skickade han efter typ 2veckor, han var även riktigt otrevlig under den tiden ja vänta på att han skulle skicka, men idag så fick ja veve, iallafall, öppnar den på plats så ja skulle kunna ha vittne av posten utifall han hade skickat en sten eller nå, men såg direkt på veven att det hade gått varmt så ja tog o kände på staken o där va det glapp som fan! så ja åkte till en som är 45år och kör dragrace med am6 och även han sa oxå att hela veven var slut, så vi mätte upp den o allt, den va obalanserad som fan samt att vi kollade staken oxå, och den visade sig oxå vara sne, så veven går ju inte alls att använda..


    så hur ska ja göra nu? han sägrer att posten har afft sönder veven?! den va tydligen i nyskick när han skicka den, så ja undrar hur blåa nyp märken har kunna hanna på staken medans posten skkicat den? dom kraven ja ställde va att idet inte fick vara nå glapp, fina gängor och kilspår, gängorna va det ända som var finnt, ena kilspåret såg knullat ut.. frågade även han hur vi skulle göra om varan inta va i samma skick som han sa och då svara han att vi skulle lösa det då och nu när ja vill ha mina pengar tillbaka så vägrar han, han är bara uppkäftig, går inte ringa han eller hans pappa så hur ska ja göra?
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  2. #2
    Därför du ska be om bilder , i övrigt kan du inte göra så mycket.
    Hej, mitt namn är okänt men jag gillar glass.

  3. #3
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    Citat Ursprungligen postat av juckeyy Visa inlägg
    Därför du ska be om bilder , i övrigt kan du inte göra så mycket.
    ja fick massa bilder, men hur fan ska ja kunna se att den är nypta och att den är sne samt att lagret är slut? hur fan ska ja kunna se det på värdelösa bilder?
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  4. #4

    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    kl
    Inlägg
    90
    han har inte blivit lurad varan var hel när den skickades härifrån !

  5. #5

    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    kl
    Inlägg
    90
    bilderna är bra för den delen har ju tagit från alla vinklar , den var hel när den skickades härifrån det finns där vittnen på

  6. #6

    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    kl
    Inlägg
    90
    öh skrev aldrig att den var i nyskick sköld! nu ljuger du ju i tråden !

  7. #7

    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    kl
    Inlägg
    90
    å du vad har mina föreldrar med detta å göra ? är 22år ge tusan i å ringa dom lämna anmälan om du ska de blanda inte in min familj

  8. #8
    Ring hela släkten så kanske han skäms såpass att han ger tillbaka pengarna..
    I´m not a complete idiot some parts are missing

  9. #9
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av surfarkenny Visa inlägg
    å du vad har mina föreldrar med detta å göra ? är 22år ge tusan i å ringa dom lämna anmälan om du ska de blanda inte in min familj
    4 dubbelpost? lugna ner dig. och det är väl bara att du sätts upp på listan bland folk man inte ska handla av, eller så ger du sköld tillbaks sina pengar och du får tillbaks din vev. om veven inte var i det skick som du utlovat så har du ju lurat honom. usch och fyfan för sådana som dig.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  10. #10
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    nu säger han att han inte orkar med annmälan osv så han ska ge tbx mina pengar o ja ska skicka tbx veven men det är ju de att ja får mina pengar om ja skickar veven först.. han säger att han inte litar på mig? det va ju ändå inte ja som blåste han? så hur ska ja göra nu då?
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  11. #11

    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    kl
    Inlägg
    90
    äh ni 'är ju dumma i huvet allihopa jag har fan själv en cylinder på vinshan från KÖDDEN så kom inte å snacka en massa skit , vi håller på å lösa de

  12. #12
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    nu säger han att han inte orkar med annmälan osv så han ska ge tbx mina pengar o ja ska skicka tbx veven men det är ju de att ja får mina pengar om ja skickar veven först.. han säger att han inte litar på mig? det va ju ändå inte ja som blåste han? så hur ska ja göra nu då?
    skicka då fan inte tillbaks veven innan du fått pengar, han kommer lura dig igen. äckliga bedragare..
    Citat Ursprungligen postat av surfarkenny Visa inlägg
    äh ni 'är ju dumma i huvet allihopa jag har fan själv en cylinder på vinshan från KÖDDEN så kom inte å snacka en massa skit , vi håller på å lösa de
    varför blandar du in honom i din och sköld's affär?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  13. #13

    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    kl
    Inlägg
    90
    äh men om ködden inte har med de å göra vad har ni med detta å göra ? du är ju störd

  14. #14

    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    kl
    Inlägg
    90
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...m-vev-till-am6!

    Där har ni bilder på den det är veven jag har skickat jag ser då inga nypningar
    det jag tror är att du har köpt en annan vev och ångrar köpet .

  15. #15
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    som ja sa, ja lägger upp film o bilder om du inte tror mig
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  16. #16
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av surfarkenny Visa inlägg
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...m-vev-till-am6!

    Där har ni bilder på den det är veven jag har skickat jag ser då inga nypningar
    det jag tror är att du har köpt en annan vev och ångrar köpet .
    undra vem fan det är som är störd din fattiga bedragare. du skrev klart och tydligt "har en Metrakit vev i bra skick inga glapp eller diverse". nu har du ju just bevisat att du lurat sköld. det blir inte nypmärken/färgskiftningar och glapp i veven bara sådär av att man skickar den på posten.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  17. #17

    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    kl
    Inlägg
    90
    fattiga ?

    Du där var def inga glapp när jag skicka den och på bilderna och enligt mitt VITTNE! så var veven i bra skick Så perry din smygrunkare piss of

  18. #18
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    Citat Ursprungligen postat av surfarkenny Visa inlägg
    fattiga ?

    Du där var def inga glapp när jag skicka den och på bilderna och enligt mitt VITTNE! så var veven i bra skick Så perry din smygrunkare piss of
    och du säger nu att ja ska ha förstört den? ska ja förstöra en vev ja måste ha för att kunna fixa min moppe? nää tror inte det
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  19. #19

    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    kl
    Inlägg
    90
    du den avr hel när jag skicka sen vad du gör med varan är ju ditt problem anmäl så får vi se vad som händer

  20. #20

  21. #21

    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    kl
    Inlägg
    90
    jag såg inte dom i verkligheten
    sen är de ju upp till han å kolla bilderna

  22. #22
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av surfarkenny Visa inlägg
    fattiga ?

    Du där var def inga glapp när jag skicka den och på bilderna och enligt mitt VITTNE! så var veven i bra skick Så perry din smygrunkare piss of
    det är riktigt jävla fattigt att blåsa någon, ja. att du sedan kallar mig smygrunkare tyder ju på din brist av intelligens..
    enligt ditt vittne? bett polarn att hålla med eller? så du menar att sköld skulle köpa en vev av dig för 800 spänn för att sedan paja den(hur han nu skulle lyckas få vevlagret glappt utan att han använt den är ju även det en gåta), och sedan försöka sälja den tillbaks till dig? när jag kollar bilderna så tycker jag att jag kan se lite blått där nere vid vevlagret, vad är det för något då? som sagt, på detta forum kommer du då inte sälja nå mer, ingen vill köpa grejer av en bedragare.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  23. #23

    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    kl
    Inlägg
    90
    hur vet du att han inte har använt den ? var du på platsen ?

    vill inte ha med detta forum å göra

  24. #24

  25. #25
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av surfarkenny Visa inlägg
    hur vet du att han inte har använt den ? var du på platsen ?

    vill inte ha med detta forum å göra
    jag har sett bilder på hojen där den stått utan motor för att han inte haft en vev till hojen, och han har skrivit att han vill få ihop den snart så han kan åka.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  26. #26

    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    kl
    Inlägg
    90
    jepp genom anmälan

    blir text mot text då jag skickade varan som bilderna beskriver där syns ingenting och jag är bombsäker på att veven var hel när jag skicka den

  27. #27

    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    kl
    Inlägg
    90
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    jag har sett bilder på hojen där den stått utan motor för att han inte haft en vev till hojen, och han har skrivit att han vill få ihop den snart så han kan åka.

    bevisar fortfarande inte faktum att han inte har monterat den

  28. #28
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    Citat Ursprungligen postat av surfarkenny Visa inlägg
    jepp genom anmälan

    blir text mot text då jag skickade varan som bilderna beskriver där syns ingenting och jag är bombsäker på att veven var hel när jag skicka den


    "min menign var fan inte å blåsa dig , ärligt så kan jag inte mycket om just vevar! den funka när jag använde den vi ska lösa detta" vad menar du med detta som du skrev då?





    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  29. #29

    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    kl
    Inlägg
    90
    med det menar jag att jag ej kan mycket om vevar och de kan ja inte men jag vet fan om den är glapp! å de är den fan inte

  30. #30
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av surfarkenny Visa inlägg
    med det menar jag att jag ej kan mycket om vevar och de kan ja inte men jag vet fan om den är glapp! å de är den fan inte
    inte? sköld kunde ju lägga upp bevis här att den är glapp, hur motbevisar du det?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in