Ämne: aerox problem

  1. #1
    armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Bunkeflostrand
    Inlägg
    185

    aerox problem

    Hej
    Fick igång polarens aerox efter att ha bytt till ny förgasare, tändspole och vakuumkran.
    Den hoppa igång efter typ en 30 kickar vilket jag tycker är väldigt många. Den gick rätt hyffsat eftersom det är 70cc på den så han tog och körde hem den, han sa att han stannade och stängde av den en stund och sedan satte han på den igen utan några konstigheter.
    Men sen när han skulle köra igen så ville den inte starta, man hör hur den nästan går igång men utan att den tänder. Tänkte att den kanske har surat ner sig? men den hade samma problem när vi satte på allt och då var det inte någon bensin alls i vevhuset. Tänker mest på munstycket om det är för lite eftersom den startar lätt när den är varm men dåligt när den är kall. Den har inte heller ngn choke men den borde ändå starta.
    setup: Stage6 sport pro 70cc
    Dellorto 21mm black edition 92munstycke
    Malossi membran
    Biltema luftfilter
    Zx rör
    Malossi fly clutch

    Någon som har haft samma problem att moppen är väldigt svår startad kall men startar direkt när den är varm?

  2. #2
    armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Bunkeflostrand
    Inlägg
    185
    Någon? Behöver snabba svar!

  3. #3
    armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Bunkeflostrand
    Inlägg
    185
    Öppnade upp membranet, insuget och förgasaren igår. Bytte reeds på membranet till helt nya, ny packning mellan membranet och förgasaren kollades igenom om ngt hängt sig och samtidigt så tvätta jag den. Moppen startade när jag höll för halva lufthålet men och blev lätt startad när den gått lite.
    Men nu när vi kicka så vill den inte starta. Det kan inte vara membranet eller insuget eftersom det ser nytt ut. Membranet är 100% tätt. Ny vakuumpump sitter på också

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in