Victorh stunt 2012 LÅNGFILM

Lite allt möjligt roligt med från året också andra som åker på bakhjulet än jag!

Hehe ni finnar verkar gilla DT:s! Helt rätt! Bra rulle tycker jag, ingen sönder-redigerad skit. Kul att se såhär på kvällskvisten.

En fråga bara, är det många finnar som kan svenska? Du verkar ju uppenbarligen kunna det, och jag har för mig man läser svenska i skolan. Hur står det till med det egentligen? Det är trots allt en hel del historia mellan våra länder! Och hur ser nu på oss svenskar? Har nämligen en finsk tränare.

Är det möjligen en bandyhall som nu kör utanför?
    I´m not a complete idiot some parts are missing

Kan säga dt är jävligt vanlig moppe i Finland!

Tar detta snabbt nu. I Finland finns det Österbottens län som ungefär hälften är Finlandssvenskar alltså många talar svenska och har det som modersmål som jag.
    Sedan så finns det vanliga finnar här som inte talar svenska såna som jag brukar vara med. Så kom till österbotten hittar du många svenskspråkiga!
    Går ju svenskt Gymnasium och läser svenska som 1 modersmål men då jag ännu har lika bra finska som svenska läser jag det som 2 modersmål

Njaa det är sportshall vart det finns lite allt möjligt bland annat bandy och fotboll

Citat Ursprungligen postat av Victorh Visa inlägg
    Kan säga dt är jävligt vanlig moppe i Finland!

Tar detta snabbt nu. I Finland finns det Österbottens län som ungefär hälften är Finlandssvenskar alltså många talar svenska och har det som modersmål som jag.
    Sedan så finns det vanliga finnar här som inte talar svenska såna som jag brukar vara med. Så kom till österbotten hittar du många svenskspråkiga!
    Går ju svenskt Gymnasium och läser svenska som 1 modersmål men då jag ännu har lika bra finska som svenska läser jag det som 2 modersmål

Njaa det är sportshall vart det finns lite allt möjligt bland annat bandy och fotboll
    Jasså, det är inte så många här i Sverige faktiskt. Bara derbis :/

aha, väldigt intressant
    I´m not a complete idiot some parts are missing

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in