Slider med Zx hjälp!

Hej,

Jo jag har en slider med denna setup:
    Zx rör
    Dragen v-ring
    92 munstycke
    4 och 4.7 vikter blandade.

Till mitt problem:
    I början att den ganska seg alltså när man ska åka iväg. Men effektkurvan kommer ganska snabbt men inte tillräcklig enligt mig vill liksom att den ska komma direkt så att säga.
    Problemet som jag tror är att jag måste byta kopplingsfjädrar. Då jag inte gjort det kan det möjligtvis vara så? Skulle vilja ha förslag på bra fjädrar isåfall har fattat att gula ska vara bra?
    Då jag vill kunna dra upp den på bakhjulet (har redan börjat lite och lära mig) En kompis sa att det var lika bra att jag byte tryckfjädrar också när jag ändå håller på stämmer det?

Tack på förhand

olséNs avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Byt till gula kopplingsfjädrar, men du fick väll med gula fjädrar när du köpte zx:et ?
    To much is never enough.. !

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Jag har exakt samma setup som dig fast 96 i munstycke (90 org. på min årsmodell) och jag har alla org.fjädrar och 4,5g vikter rakt igenom. Funkar klockers att stunta med
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

Citat Ursprungligen postat av olséN Visa inlägg
    Byt till gula kopplingsfjädrar, men du fick väll med gula fjädrar när du köpte zx:et ?
    Okej ska kolla upp såna, nej jag köpte det begangnat så fick tyvärr inte med det.

Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Jag har exakt samma setup som dig fast 96 i munstycke (90 org. på min årsmodell) och jag har alla org.fjädrar och 4,5g vikter rakt igenom. Funkar klockers att stunta med
    Har faktiskt idag börjat och köra lite seriösare och har faktiskt märkt att det funkar ganska bra ändå, Men vid senare tillfälle så kanske jag byter fjädrar ändå

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in