1. #1

    Derbi Senda går ojämnt och dör efter ett tag

    Hej! Har en Derbi Senda som inte funkar som den ska.
    Den startar väldigt lätt och går väldigt jämnt och fint, till en början!
    Efter jag kört i ca 5 min och den börjar bli varm så börjar den sluta tända på höga varv.
    Ligger jag runt 2000 varv så fungerar den, men så fort jag drar på mer eller gasar upp den så börjar den gå ojämnt som om den slutar tända.
    Tillslut dör den helt, och sedan går det inte att starta den på ett jävla bra tag. När den är helt kall och stått ett x antal timmar så funkar den,
    men blir samma problem efter ett tag igen.

    Nu när den dog helt så kollade jag om det fanns gnista och det gjorde det.
    Har märkt att det ryker ganska mycket vit rök ett tag och luktar bränt när den börjat gå dåligt, så trodde att det läckte in vatten i cyllen.
    Köpte en ny topplockspackning och satte dit men fortfarande samma problem.
    Har också kollat så vattenpumpen går runt och det gör den.

    Någon som vet vad det skulle kunna vara för fel?

  2. #2
    Tändningen som inte funkar helt?

  3. #3
    låter som tändplattan
    En kille sa att om man dra pluggen på en senda gör den 130
    Kolla in mitt projekt Derbi senda 80 racing
    http://www.moppenet.nu/showthread.php/7168-Edwalds-racing-senda-)-update-14-12-drev

  4. #4
    Hade ungefär samma problem, var jävla jobbigt eftersom man inte kunde ligga på effektkurvan överhuvudtaget. Jag lämnade in den för att byta tändplatta vilket inte hjälpte men sen bytte jag cdi, vilket mecken sa kunde vara problemet, och då försvann det

  5. #5
    Kolla så att topplocks packningen är hel, eftersom det ryker så mycket. Hade samma fel på min senda...
    SHI HOO!

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av x-treme-95 Visa inlägg
    låter som tändplattan
    Citat Ursprungligen postat av Pitas Visa inlägg
    Hade ungefär samma problem, var jävla jobbigt eftersom man inte kunde ligga på effektkurvan överhuvudtaget. Jag lämnade in den för att byta tändplatta vilket inte hjälpte men sen bytte jag cdi, vilket mecken sa kunde vara problemet, och då försvann det
    Citat Ursprungligen postat av bernander Visa inlägg
    Tändningen som inte funkar helt?
    Har fortfarande gnista på stiftet när den inte fungerar, men jag har testat att byta CDI och tändstift utan resultat. Men det är bara tändplattan då som man kan kolla

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av RubenOlsson Visa inlägg
    Kolla så att topplocks packningen är hel, eftersom det ryker så mycket. Hade samma fel på min senda...
    Skrev att jag hade gjort det men det funkade fortfarande inte

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av vidar Visa inlägg
    Har fortfarande gnista på stiftet när den inte fungerar, men jag har testat att byta CDI och tändstift utan resultat. Men det är bara tändplattan då som man kan kolla
    Mecken sa att tändplattan var knas och hade slagit ut spolen som sitter i cdi-n så det skulle ju kunna vara det. Du verkar dock ha mer problem än vad jag hade, min dog aldrig men den ville inte varva mer än typ femtusen varv när den var varm

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in