Hybridvisning

Kawasaki startar inte | Derbi drd racing går dåligt

Tja! Jag har två problem.
    Min Kawasaki KX250 från 00 eller 01 startar inte. Jag har ingen aning vad felet är. Har bara fått igång den runt 5 gånger sen jag köpte den.

och min derbi drd racing 06 startar utan problem men varvade upp och ner hela tiden. så jag ändrade lite inställningar på förgasaren och nu går den normalt på tomgång men om jag gasar full gas så varvar den upp och ner hela tiden igen. den går att köra ett tag men dör efter 1 eller 2 min. och jag måste vänta ett tag innan den går att starta igen och efter det så går den hackigt ett tag sen dör den igen.

Citat Ursprungligen postat av Errorist Visa inlägg
    Tja! Jag har två problem.
    Min Kawasaki KX250 från 00 eller 01 startar inte. Jag har ingen aning vad felet är. Har bara fått igång den runt 5 gånger sen jag köpte den.

och min derbi drd racing 06 startar utan problem men varvade upp och ner hela tiden. så jag ändrade lite inställningar på förgasaren och nu går den normalt på tomgång men om jag gasar full gas så varvar den upp och ner hela tiden igen. den går att köra ett tag men dör efter 1 eller 2 min. och jag måste vänta ett tag innan den går att starta igen och efter det så går den hackigt ett tag sen dör den igen.
    Kawasaki : Kan vara dålig cylinder/kolv , tjuvluft , smutsig förgasare. Kika igenom detta och åtgärda det.

Derbi DRD : Den drar tjuvluft och gasvajern kan eventuellt vara i kläm.

okej. hur hittar jag var den drar tjuvluft?

Har du skruvat med den inan den börja gå konstigt? du kanske inte satte allt rätt,nån packning kan också ha gått sönder

Citat Ursprungligen postat av HilmeR Visa inlägg
    Har du skruvat med den inan den börja gå konstigt? du kanske inte satte allt rätt,nån packning kan också ha gått sönder
    nej. den bara dog när jag körde som vanligt.

spraya med startgas!

Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    Kawasaki : Kan vara dålig cylinder/kolv , tjuvluft , smutsig förgasare. Kika igenom detta och åtgärda det.
    Tror inte att det är nå fel på motorn eftersom den går bra om man får igång den. och den får bensin så det kan inte vara förgasren.

Om den drar tjuvluft så går den upp i varv och går sakta sakta ner.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in