1. #1

    Hjälp rieju spike

    Tjena, har lite småfix jag vill göra något åt på min spike!

    1, styrlåset funkar inte! Man känner att det ska vara ett styrlås i styret när man vrider styret, men det låser inte :/ kan man laga det själv eller måste man köpa något nytt?

    2, stötdämparna fram och bak börjar kännas dåliga :/ är det något man kan göra så dom blir mer "spända"?

    Och sen en fråga. Tror ni airsal 75cc funkar bra på 17.5mm fögge och orginal vev?

  2. #2
    17.5 fögge funkar fint! Veven vet jag inget om dock..
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  3. #3
    stötdämparna är mjuka på drac, lev med det eller byt till bättre grejer.
    airsal 75cc är en ganska snäll cylinder om jag minns rätt, är ramlagerna och vevpartiet i gott skick borde det inte vara några problem. Hade dock kört 19/21mm förgasare för att få bättre kylning (mindre risk för ras)

    mvh
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  4. #4
    Aa men asså man kan knappt köra över ett gupp i 30 km/h utan att dämparen tar i :/ yes, får kolla hur det ser ut

  5. #5
    kolla så att packboxarna i framgafflen är hela. för i 30km/h ska den inte bottna.

  6. #6
    Hur kollar man det då?

  7. #7

  8. #8
    Har inte sätt olja på de

  9. #9
    Du kan ju byta till en tjockare olja oxo. Då blir dämpverkan kraftigare. Dämpolja kan köpas på nätet eller hos din lokala nasare.....

  10. #10
    Okej, en annan sak är när jag skjutsar, då är det något som låter konstigt, tror det också är dämparen, vad kan det bero på?

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av robinpalesjo Visa inlägg
    Okej, en annan sak är när jag skjutsar, då är det något som låter konstigt, tror det också är dämparen, vad kan det bero på?
    troligtvis bakdäcket som går i skärmen
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  12. #12
    Okej tack!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in