1. #1

    Kylarvatten med växellådsolja?

    Tja nu är de så att min moppe får in kylarvatten i växellådan,tror det är kylarvatten iallafall, för det rinner ut i slangen som går från motorblocket,och färgen är vit/grön aktig..

    För fyller jag på med ny växellådsolja och kylarvatten så kan jag köra ca 1månad innan de börja komma in vatten igen..

    Vilken packning är de som har gått?

  2. #2
    Vattenpumpens packboxar äre nog som har gått. Men vad är det för motor vi pratar om?
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Vattenpumpens packboxar äre nog som har gått. Men vad är det för motor vi pratar om?
    Okej! För jag tömde den sist o hällde i ny växellådsolja, nu är de samma problem har kommit in vatten..

    Am6 vi snackar om nu!

  4. #4
    Okej! Borde väl finnas packbox satser att köpa på twostroke eller någon liknande hemsida.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Okej! Borde väl finnas packbox satser att köpa på twostroke eller någon liknande hemsida.
    Är de lätt och byta packboxen själv eller måste man klyva hela motorn?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Dawidd Visa inlägg
    Är de lätt och byta packboxen själv eller måste man klyva hela motorn?
    Jag har själv inte meckat med AM6, men det borde väl inte skillja så himla mycket från vilken crossmoppe motor som helst? Isåfall så ska det bara vara att ta loss kopplingskåpan som själva pumpen sitter på och riva ner pumpen.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Ciao Doktorn Visa inlägg
    Jag har själv inte meckat med AM6, men det borde väl inte skillja så himla mycket från vilken crossmoppe motor som helst? Isåfall så ska det bara vara att ta loss kopplingskåpan som själva pumpen sitter på och riva ner pumpen.
    Okej,tack så mycket!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in