1. #1

    Rasat vevlager på aerox ?

    Tja !
    Jag tror att mina/mitt vev Lager har rasat...då när tändstiftet då är det lite trökt att kicka , men när man sätter i det då kan man kicka 3ggr sen så blir det stopp/äckligt trökt sen kan man kicka 3ggr så fortsätter det så och den rasslar från motorn när man , och sen när jag åkte från björklinge till vattholma till en polare så var vi där sen när vi skulle hem så gick den bra tills vi kom till björklinge skolan då var det som om att remmen hade lossnat då man kunde gasa fullt men kan kom inte iväg , kan detta bero på ett rasat lager ?

  2. #2

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm/Huddinge/Segeltorp
    Inlägg
    841
    Citat Ursprungligen postat av Rieju-mike Visa inlägg
    Tja !
    Jag tror att mina/mitt vev Lager har rasat...då när tändstiftet då är det lite trökt att kicka , men när man sätter i det då kan man kicka 3ggr sen så blir det stopp/äckligt trökt sen kan man kicka 3ggr så fortsätter det så och den rasslar från motorn när man , och sen när jag åkte från björklinge till vattholma till en polare så var vi där sen när vi skulle hem så gick den bra tills vi kom till björklinge skolan då var det som om att remmen hade lossnat då man kunde gasa fullt men kan kom inte iväg , kan detta bero på ett rasat lager ?

    Ja, kan det vara, ta isär och kolla
    Kåtmorfar<3

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Löfarn Visa inlägg
    Ja, kan det vara, ta isär och kolla

    Okej ! Gick in i variator och kolla och på drivremmen va "9taggar" borta och jag bytte den i torsdags hur fan gick det till ?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Rieju-mike Visa inlägg
    Okej ! Gick in i variator och kolla och på drivremmen va "9taggar" borta och jag bytte den i torsdags hur fan gick det till ?
    För hård tryck fjäder? Eller en dålig drivrem bara ? Bara en gissning.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Dawidd Visa inlägg
    För hård tryck fjäder? Eller en dålig drivrem bara ? Bara en gissning.

    Har alltid kört med den tryckarn , haft den i några dagar

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in