Ämne: Yamaha Dt

  1. #1

    Yamaha Dt

    Tjena jag har en yamaha dt50mx som jag behöver lite hjälp med.
    Setup:

    Polini 70cc
    45mm ej högkomp
    24 mikuni förgasare
    3 läppars membran
    13/45 drevning
    luhao rör // ska bygga avstämd pipa snart

    jag funderar på att köpa 4 läppars membran men är det värt kommer det gör mycket effekt sen undrar jag vilket munstycke som skulle funka bra just nu har jag 145 och det är för litet och moppen går bättre när jag har lite choke.

    Tacksam för tips och svar!

  2. #2
    Köp en vettig 4-läppsreed, det gör helt klart skillnad. Och du kommer ändå behöva göra om förgasarinställningen när du bytt reed, och sedan även till pipbytet, så inte mycket idé att gissa vad som kan bli rätt med nuvarande grejer.

  3. #3
    tack för svar men skulle en sån här reedventil passa på yamaha dt? http://www.trimbutiken.se/honda/mt-5...cerplatta.html

    eller blir en sån här bättre? http://www.mopeddelar.se/p/yamaha/ya...dt50dt50r.html

  4. #4
    Bägge går förmodligen använda. Och förmodligen behöver du slipa ur cylindern på bredden för att den ska gå in, och eventuellt använda distansplatta mellan reed och cylinder.

  5. #5
    porta cylindern istället och skaffa 4 eller 5 lameller. blir mycket roligare effekt =)

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    porta cylindern istället och skaffa 4 eller 5 lameller. blir mycket roligare effekt =)
    Intressant att lameller är effekthöjande :/ Sen är det inte alla som har kunskapen att kunna porta själv.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av dannen Visa inlägg
    Intressant att lameller är effekthöjande :/ Sen är det inte alla som har kunskapen att kunna porta själv.
    kör du orginal alltså 2 stycken så slirar kopplingen och du får inte ur all effekt till däcket .. du känner inte av något slir nu utan att den är portad ?. körde själv linande setup som du och den slira satan.. så köpte mig 5 lamells koppling och senare portning på de .

    går alltid lämna in och porta

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    kör du orginal alltså 2 stycken så slirar kopplingen och du får inte ur all effekt till däcket .. du känner inte av något slir nu utan att den är portad ?. körde själv linande setup som du och den slira satan.. så köpte mig 5 lamells koppling och senare portning på de .

    går alltid lämna in och porta

    Det är inte min dt som trimas utan TS dt. Kommenterade bara så TS skulle förstå bättre.

    Har inte haft problem med kopplingen till min dt men jag har inte specielt trimmat. Men kan tänka mig att den slirar på rätt bra med orginalfjädrar och 2 lammeller vid lite högre trimning

    Vill TS ha mer effekt då han tycker att den var lite slö så är en portning av cylindern inte det första han ska göra. Utan istället bygga ett avstämt rör som han skrev från början. Vet han dock att ha vill ha mycket mera effekt så blir det en portning först och sedan ett avstämt rör till den portningen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in