Ämne: Kymco Super 8 4-takt
-
2010-07-19, 11:43 #1
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- PITEÅ
- Inlägg
- 17
Kymco Super 8 4-takt
Tänkte beställa nedan:
http://www.racing-planet.se/reservde...d9dfed8e0ecfd5
Någon som testat?
Som det är nu så bytte jag hylsa, gick kanske 10 km/h fortare. Så klippte de lila kablarna och vipps gick den bara lite fortare men varvade ut kan man lugnt sägaVet inte om det är så nyttigt så ska nog klämma dit dom igen, kablarna alltså. (CDI strypningen)
Den är riktigt seg upp till 40-45 innan den börjar varva litegrann, då är den också stark. Visst borde ovan variator kit göra skillnad?
-
2010-07-19, 12:34 #2
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- PITEÅ
- Inlägg
- 17
Nu, CDI strypningen tillbaka. Kan inte vara bra att en 4 taktare får varva fritt, den skrek utöver sig
(men gjorde bara 65 ungefär)
Den marschar nu i 58, känner att den har mycket mer att ge. Samma fart nerför som på planmark. Det är variatorn som bromsar fastän den är ostrypt (främre). Kan det vara så att det finns en strypning i bakre/kopplingen?? För remmen går inte ända ut på skivorna fram.
-
2010-07-19, 13:45 #3
-
2010-07-19, 14:00 #4
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- PITEÅ
- Inlägg
- 17
Såå, en variatorring i bakre/kopplingen? Bytte ut hylsan i främre mot en svarvad.
Vill bara dubbelkolla så jag slipper ta isär i onödan
Blir byta munstycke/höjja nål och ge den lite mer luft ikväll.
-
2010-07-19, 14:23 #5
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- PITEÅ
- Inlägg
- 17
En sprängskiss nedan, uppenbart i främre var strypningen sitter. Men vad i bakre/kopplingen??
http://jonsch.mine.nu/variatorn.jpg
-
2010-07-19, 22:48 #6
- Reg.datum
- Jul 2010
- Ort
- PITEÅ
- Inlägg
- 17
Plåtbrickan, den guldfärgade eller om man ska kalla det för trekorset. Ska den sitta längst in som en distans?? (har inte monterat den!)
http://www.racing-planet.se/images/m...super8_web.jpg
-
2010-07-21, 21:41 #7
Ingen variatorring i kopplingen! Variatorringen sitter så lustigt i variatorn, där av namnet
hehe.
Ingen fara alls att dra kablarna och låta han varva ut. Det är ju en elstrypning du har tagit bort, alltså är motorn som den egentligen skall vara, och det kan ju inte vara farligt eller?
Om du känner ett "hugg"/bromsning när du når maxfart beror det på cdi/elstrypningen. V-ringen ger en mer mjuk och mekanisk bromsning.