1. #1

  2. #2
    Antar att de ända du kan göra är att försöka vålda in den eller kolla om det inte är nå skit i gängan som du kan försöka ta bort annars är de bara att gänga om. Tror det finns att köpa på biltema och det är inte svårt alls.

    Sammanfattning:
    - Att gänga om är inte allt för svårt. Sen beror det mycket på matrialet du gängar också!
    - Håll verktyget rakt när du gör detta, kommer knappt gå skruva sen annars.
    - Verktygen du behöver när du gör detta är en gängningssats, finns att köpa på t.ex. Biltema.
    - Olja lite om du tycker det går för trögt. (Speciell olja för detta arbetet ska du ha, T-röd ska du använda när du gängar om något som är i aluminium)

  3. #3

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Ena "avgasgängan" på min cylinder är helt fuckad, skruven går inte in alls. Jag har inte tillgång till verktyg för att gänga om, ingen aning om hur man gör det heller.

    Det måste vara fixat innan lördag. Vad finns det att göra, förutom att köra med en skruv och höras över halva sverige?
    vafan skulle du gö den gängpaj för?XD det finns iallafall gängfilar som fräschar upp slitna/våldtagna gängor. använde en sån på jobbet häromdan när man knappt såg gängorna längre. blev mycket bra efteråt! ser ut såhär
    https://www.grene.com/pics/ModulLarg...-1040987_h.jpg
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  5. #5
    dom kallas gängtapp. de du behöver är först förtapp, normaltapp och sen sluttapp
    rätta mig om jag har fel

  6. #6

  7. #7
    Fäster du de med skruvar direkt ner i cylinderns avgasgänga, eller en "pinne" med gängor på som du sedan fäster avgasflänsen med muttrar?


    ifall du använder en gängstav så kan du forcera in den med hjälp av gaslåga och hammare, bara att ta upp motorn på bänken och fästa, eller göra de direkt i ramen om du har tillräckligt utrymme,

    att tappa om är dock de bästa,

  8. #8

  9. #9

  10. #10
    hej har samma problem och jag kör och låter över halva Sverige så du kan ju ta andra halvan så det låter i hela sverige ;P

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in