1. #1

    Blev tagen av polisen igår idiotmisstag utav mig

    Tjena,

    Jo igår så gjorde jag ett riktigt misstag kan man säga. Hur som helst så körde jag på en cykelbana med min eu moppe körde ju ganska så fort också. Vet mycket väl att jag inte ska göra det men dum som jag är så gjorde jag det ändå och där står 2 styckern civiller lite längre bort och bara liksom väntar på att något ska komma och göra något dumt och jag gick i fällan så att säga. Hade ingen direkt chans att sticka heller då det var i vägen och ville inte skapa mera problem till exempel skjutsade även.

    Så jag stannade ju med tanke på att jag trodde att det var en vanlig person som bara ville säga till mig att jag inte borde köra på cykelbannan och vilket jag förstår varför.. Men hur som helst så var det ju civiller och då blev det knivigt så att säga. Jag ska vara väldigt glad att dessa var ett par snälla och skjusta poliser verkligen som var riktigt snälla och och menade på att alla gör misstag så jag slapp undan lätt utan böter men med en varning.
    Såklart frågade de även moppen är trimmad och det är den och det sa jag också att den var, bättre att vara ärlig i såna lägen. Så de vill ju ringa och prata med min mamma och informera om vad som hänt och varför det är farligt att trimma förstår ju självklart att de vill göra detta.

    Men nu egentligen till min fråga polisen vet ju att det är jag som kör den trimmade moppen mitt namn, vilken skola jag går på, vilken klass de frågade de mesta när jag stog där och var ju tvungen att svara.

    Jag har ju inte direkt lust att trimma ner moppen då jag stuntar lite och vill ha kraften i den. Men sedan så vet jag inte om det är värt när de redan nu vet mycket om mig. De rapporterar väl förmodligen detta till den vanliga mopedpolisen här där jag bor också.

    Så det känns som om jag ligger i riskzonen ganska mycket och undrar lite hur jag ska göra åt det. Tips?

    Annars får jag tacka för mig och ber om ursäkt om jag la tråden fel.

  2. #2

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Du kom ju undan med en varning sa du? Så ta det lugnt nu! Om du inte vill strypa den, så kör inte på någon månad eller så. Allt för att låta allting svalna lite!
    Jo det är ju sant och smart att göra så ska tänka på det. Men jag tror att poliserna kommer ha sina ögon lika öppna efter en månad tyvärr men får väl hoppas att de glömmer av det lite grann som sagt de har ju massa att göra i deras yrke.

  4. #4
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Ligg bara lågt ett tag, sen när du är ute och kör igen så tar du det lite lugnare så kommer det gå bra!


  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av will3 Visa inlägg
    Ligg bara lågt ett tag, sen när du är ute och kör igen så tar du det lite lugnare så kommer det gå bra!
    Låter bra det precis ska ta det mycket lungnare!

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av SliderNG Visa inlägg
    Tjena,

    Jo igår så gjorde jag ett riktigt misstag kan man säga. Hur som helst så körde jag på en cykelbana med min eu moppe körde ju ganska så fort också. Vet mycket väl att jag inte ska göra det men dum som jag är så gjorde jag det ändå och där står 2 styckern civiller lite längre bort och bara liksom väntar på att något ska komma och göra något dumt och jag gick i fällan så att säga. Hade ingen direkt chans att sticka heller då det var i vägen och ville inte skapa mera problem till exempel skjutsade även.

    Så jag stannade ju med tanke på att jag trodde att det var en vanlig person som bara ville säga till mig att jag inte borde köra på cykelbannan och vilket jag förstår varför.. Men hur som helst så var det ju civiller och då blev det knivigt så att säga. Jag ska vara väldigt glad att dessa var ett par snälla och skjusta poliser verkligen som var riktigt snälla och och menade på att alla gör misstag så jag slapp undan lätt utan böter men med en varning.
    Såklart frågade de även moppen är trimmad och det är den och det sa jag också att den var, bättre att vara ärlig i såna lägen. Så de vill ju ringa och prata med min mamma och informera om vad som hänt och varför det är farligt att trimma förstår ju självklart att de vill göra detta.

    Men nu egentligen till min fråga polisen vet ju att det är jag som kör den trimmade moppen mitt namn, vilken skola jag går på, vilken klass de frågade de mesta när jag stog där och var ju tvungen att svara.

    Jag har ju inte direkt lust att trimma ner moppen då jag stuntar lite och vill ha kraften i den. Men sedan så vet jag inte om det är värt när de redan nu vet mycket om mig. De rapporterar väl förmodligen detta till den vanliga mopedpolisen här där jag bor också.

    Så det känns som om jag ligger i riskzonen ganska mycket och undrar lite hur jag ska göra åt det. Tips?

    Annars får jag tacka för mig och ber om ursäkt om jag la tråden fel.
    Bara för att rätta dig, du är aldrig tvingad att säga saker till polisen. Det vore däremot dumt att inte göra det i den här situationen, se bara, nu kom du undan med en varning. Ibland lönar det sig att sammarbeta, ibland är det raka motsatsen.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  7. #7
    Fick du träffa christer? nä men jag hade kört lite mer diskret och kört innervägar så som jag gjorde med min roxon (om du nu har sett den nån gång)
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  8. #8

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    Fick du träffa christer? nä men jag hade kört lite mer diskret och kört innervägar så som jag gjorde med min roxon (om du nu har sett den nån gång)
    Bättre att svara sent eller aldrig ju Nej de var faktiskt Ulf och Mikael som var ute just då. Precis hålla sig till innervägar. (Nej den har jag faktiskt inte sett!)

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    ligg lågt, skit i plåten
    Precis ligga lågt.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in