1. #1
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785

    Top Racing vev

    Någon som vet om denna är nåt att ha? Eller är det bara skit? Hur mycket håller den för?

    http://www.scootparts.nl/Crankshaft-...product/60519/

    eller om ni vet nån annan vet som passar dtmx

  2. #2

  3. #3
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Det enda jag vet om topracing, är att dom är skitbra till sachs! Till DT borde det inte heller vara sämre då?

    Till honda sägs originalveven vara bättre än eftermarkndsveven.
    DT's originalvev är ju bara skräp. Jag har nu en top racing stake (trodde jag) men det var en shen shin (?)
    den är grövre än original och har inte kört slut denna säsong iaf

    Men denna var ju relativt billig så tänkte om den är bra så är det ju bara köpa, för vevar går nog åt

  4. #4
    ska inte vara några problem, om det är en dt med köpetrim, varvar inte så mycket, så ska den nog hålla ett bra tag

  5. #5
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    Citat Ursprungligen postat av erkanz Visa inlägg
    ska inte vara några problem, om det är en dt med köpetrim, varvar inte så mycket, så ska den nog hålla ett bra tag
    min dt är inte köpestrimmad varvar 11,5 - 12 i nuläget. efter nytt rör och portning ska det stå 13500 på mätarn

    Citat Ursprungligen postat av Macahan Visa inlägg
    Top racing vevarna till ciao går av , axeln lossnar från skinkan >.>
    det lät ju värre...

  6. #6

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Top racing vevarna till ciao går av , axeln lossnar från skinkan >.>
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  7. #7
    [QUOTE=Heideken;396695]min dt är inte köpestrimmad varvar 11,5 - 12 i nuläget. efter nytt rör och portning ska det stå 13500 på mätarn

    köp då inte denna satsa på nått värre

  8. #8
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    [QUOTE=erkanz;396696]
    Citat Ursprungligen postat av Heideken Visa inlägg
    min dt är inte köpestrimmad varvar 11,5 - 12 i nuläget. efter nytt rör och portning ska det stå 13500 på mätarn

    köp då inte denna satsa på nått värre

    finns ju inget värre som passar dt :/ inte vad jag hittat iaf

  9. #9
    Det finns nog inga bra vevar att köpa till gamla DT. Ska man varva så mycket som du vill är det bara att bita i det sura äpplet och acceptera att vevarna slits snabbt... eller försöka hitta någon annan bättre vevstake från t.ex. någon cross som går få dit på vevpartiet utan allt för mycket trassel. Roffe på VRM kan säkert hjälpa dig med något... men eftersom du tyckte att mer än 200kr var dyrt för min 5-växlade låda ska du nog sitta ner när han berättar vad det skulle kosta.

  10. #10
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Det finns nog inga bra vevar att köpa till gamla DT. Ska man varva så mycket som du vill är det bara att bita i det sura äpplet och acceptera att vevarna slits snabbt... eller försöka hitta någon annan bättre vevstake från t.ex. någon cross som går få dit på vevpartiet utan allt för mycket trassel. Roffe på VRM kan säkert hjälpa dig med något... men eftersom du tyckte att mer än 200kr var dyrt för min 5-växlade låda ska du nog sitta ner när han berättar vad det skulle kosta.
    nä misstänkte det...
    men balanserad och riktad så gott som möjligt så borde det ju hålla ett tag iaf!
    Hur bra säger du att en fräsch yz-vev är?

    jo jag vet att en vev kostar kanske 5k... Men då vet man ju samtidigt att det är bra kvalitet och nytillverkat en gammal växellåda från 70-talet som inte ens är det optimala för dragrace, tycker jag inte man kan betala så mycket för

  11. #11

  12. #12
    En frisk gammal YZ-vev kan nog vara ett bra alternativ, om dom passar. Men begagnat är alltid begagnat och behöver inte vara friskt bara för att det inte känns nått glapp - har sett spruckna rullhållare i vevstakslager som i övrigt var helt friska, och i det läget kan man stå där med ett helt rasat lager och en motor full av metallbitar (med alla följdskador det kan innebära) vilken sekund som helst.

    Sedan behöver man inte nödvändigtvis köpa en komplett ny vev, det går utmärkt att stoppa i en ny stake i en gammal. Man kan nog räkna med runt en tusenlapp för en vevstakssats till en liten cross, arbetet att byta på veven kan kosta vad som helst beroende på vem som gör det - har fått alla tänkbara prisuppgifter på mellan 300 och 920kr för det.

  13. #13
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    En frisk gammal YZ-vev kan nog vara ett bra alternativ, om dom passar. Men begagnat är alltid begagnat och behöver inte vara friskt bara för att det inte känns nått glapp - har sett spruckna rullhållare i vevstakslager som i övrigt var helt friska, och i det läget kan man stå där med ett helt rasat lager och en motor full av metallbitar (med alla följdskador det kan innebära) vilken sekund som helst.

    Sedan behöver man inte nödvändigtvis köpa en komplett ny vev, det går utmärkt att stoppa i en ny stake i en gammal. Man kan nog räkna med runt en tusenlapp för en vevstakssats till en liten cross, arbetet att byta på veven kan kosta vad som helst beroende på vem som gör det - har fått alla tänkbara prisuppgifter på mellan 300 och 920kr för det.
    originalvevar har jag ett antal, och en som kan byta stake har jag oxå så då är det väl en stake med lager ja vill ha.
    nåt tips?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in