1. #1

    Thumbs up Nrg motor på stalker. Problem med vart jag ska sätta kylet så de blir snyggt!

    Tjenare. Har problem med min stalker. Satte på en nrg motor idag med skiva bak och sånt. Nu har jag bara problem med var jag ska sätta kylet och behållaren. Kan någon komma med tips. Överallt förutom nära cylinder och i framkåpan. Här funderat på under och sätta behållaren i underkåpan? Kan de bli bra? Någon som har gjort liknande och har bild eller liknande? Hjälp mig!

  2. #2

  3. #3
    kollat lite med gubben här hemma det blir inte bra om du sätter behållaren i underkåpan då blir det luft i systemet och det ska gå att ha det kylet jag länkade till dej på fb, bara man har en temp mätare och håller koll på tempraturen

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av izeman Visa inlägg
    kollat lite med gubben här hemma det blir inte bra om du sätter behållaren i underkåpan då blir det luft i systemet och det ska gå att ha det kylet jag länkade till dej på fb, bara man har en temp mätare och håller koll på tempraturen
    blir det inte om man har expansionskärlet högre än resten av kylsystemet!
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  5. #5

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    blir det inte om man har expansionskärlet högre än resten av kylsystemet!
    jo precis men han menade att ha kylet i framkåpan och expantionskärlet i underkåpan. (tror jag)

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av izeman Visa inlägg
    jo precis men han menade att ha kylet i framkåpan och expantionskärlet i underkåpan. (tror jag)
    eller så gör man tvärtom och borrar små hål i hjulhuset på underkåpan och sätter nät så det inte kan komma stenskott, så har du kylet i hjulhuset och expansionskärlet i framkåpan?

    jag menar såklart att du har kylet inne i kåpan och inte i själva hjulhuset!
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    eller så gör man tvärtom och borrar små hål i hjulhuset på underkåpan och sätter nät så det inte kan komma stenskott, så har du kylet i hjulhuset och expansionskärlet i framkåpan?

    jag menar såklart att du har kylet inne i kåpan och inte i själva hjulhuset!
    hans pappa gillar inte det förslaget, det hade vi redan kommit med till honom

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av izeman Visa inlägg
    hans pappa gillar inte det förslaget, det hade vi redan kommit med till honom
    jasså? det är nämligen ett väldigt bra sätt!
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    jasså? det är nämligen ett väldigt bra sätt!
    de tyckte vi också men han tyckte de va dåligt bara för att det kommer bli stenskott på det sa han, men jag hade gjort så på min beta ark om jag hade haft alla kåpor till den

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av izeman Visa inlägg
    de tyckte vi också men han tyckte de va dåligt bara för att det kommer bli stenskott på det sa han, men jag hade gjort så på min beta ark om jag hade haft alla kåpor till den
    men sätt nät som jag sa? då skyddar det mot stenskott! ni kan även sätta en liten skumgummifilm emellan om han är så orolig!
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  12. #12

  13. #13
    jag vill inte modda för mycket! men har löst de! kylet sitter ovanför cylindern och kärlet i sadeln! får se om de funkar de sitte rå utsidan också ja! på den kåpan som är över cylindern bild kommer upp!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in