Ämne: lås tråden!

  1. #1
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414

    lås tråden!

    lås tråden, problemet löst
    Senast redigerat av hyperperry den 2010-07-19 klockan 21:06.

  2. #2

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    vad för setup??

  3. #3

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Låter som tjuvluft. Leta efter det och ställ sedan in förgasaren.
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  4. #4
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av jontes rrx Visa inlägg
    vad för setup??
    stage 6 50 sport
    polini evolution membran
    24mm arreche insug
    turbokit lacada rör
    Citat Ursprungligen postat av Chordy Visa inlägg
    Låter som tjuvluft. Leta efter det och ställ sedan in förgasaren.
    ska kolla det imorgon, bytte insug samtidigt som jag bytte cylle, kanske inte satt dit insuget rätt med fästet. ska kollas!
    dock har jag ställt in hur jävla mycket som helst, min fögge spökar:o

  5. #5

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    prov någons kompis fögge och se om det hjälper

  6. #6

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av moppeperra Visa inlägg
    stage 6 50 sport
    polini evolution membran
    24mm arreche insug
    turbokit lacada rör


    ska kolla det imorgon, bytte insug samtidigt som jag bytte cylle, kanske inte satt dit insuget rätt med fästet. ska kollas!
    dock har jag ställt in hur jävla mycket som helst, min fögge spökar:o
    Jo, men det är just det. Om den drar tjuvluft kvittar det hur mycket du ställer in, den reagerar knappt på det då.
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  7. #7
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av jontes rrx Visa inlägg
    prov någons kompis fögge och se om det hjälper
    ska prova det chordy sa om tjuvluft först
    Citat Ursprungligen postat av Chordy Visa inlägg
    Jo, men det är just det. Om den drar tjuvluft kvittar det hur mycket du ställer in, den reagerar knappt på det då.
    jo det låter som ett sådant fel. men kan inte förstå att det drar tjuvluft, skruvarna sitter hårt till motorblocket från insuget.
    men det skulle ju kunna dra tjuvluft från cylinder/topplock också, och det orkar jag verkligen inte plocka isär och kolla
    när jag bytte cylinder använde jag också bara en av cylinderfotspackningarna som medföljde, var 3 st.
    men det borde ju inte bero på cylinderdelen?
    den har ju bra kompression osv.
    borde vara från insuget nånstans där då
    Senast redigerat av hyperperry den 2010-07-19 klockan 21:05.

  8. #8

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av moppeperra Visa inlägg
    ska prova det chordy sa om tjuvluft först

    jo det låter som ett sådant fel. men kan inte förstå att det drar tjuvluft, skruvarna sitter hårt till motorblocket från insuget.
    men det skulle ju kunna dra tjuvluft från cylinder/topplock också, och det orkar jag verkligen inte plocka isär och kolla
    när jag bytte cylinder använde jag också bara en av cylinderfotspackningarna som medföljde, var 3 st.
    men det borde ju inte bero på cylinderdelen?
    den har ju bra kompression osv.
    borde vara från insuget nånstans där då
    Du behöver inte ta bort cylindern för att kolla om den drar tjuvluft där. Starta moppen och se till att moppen har en jämn tomgång så den inte dör av sig själv. Sedan sprutar ordentligt med startgas vid cylinderfotspackningen, och insuget osv. Och om den dör eller varvar upp så drar den tjuvluft där du sprutat! Testa det och se vad som händer. Och som sagt, spruta ganska ordentligt! Min drar tjuvluft från cylinderfots packningen, och det händer inget med kompet då. Det enda defekter min moppe har pga. det är att den varvar upp som satan när man startar den, och man får vänta ca 2 min innan den varvar ner igen och går normalt. Detta för att min packning sväller och tätat när den får bensin på sig. Det är dock inte säkert att din gör det, det kanske är ett för stort glapp! Hoppas detta var till hjälp!
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  9. #9
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Chordy Visa inlägg
    Du behöver inte ta bort cylindern för att kolla om den drar tjuvluft där. Starta moppen och se till att moppen har en jämn tomgång så den inte dör av sig själv. Sedan sprutar ordentligt med startgas vid cylinderfotspackningen, och insuget osv. Och om den dör eller varvar upp så drar den tjuvluft där du sprutat! Testa det och se vad som händer. Och som sagt, spruta ganska ordentligt! Min drar tjuvluft från cylinderfots packningen, och det händer inget med kompet då. Det enda defekter min moppe har pga. det är att den varvar upp som satan när man startar den, och man får vänta ca 2 min innan den varvar ner igen och går normalt. Detta för att min packning sväller och tätat när den får bensin på sig. Det är dock inte säkert att din gör det, det kanske är ett för stort glapp! Hoppas detta var till hjälp!
    okej tack så mycket. men problemet är att det inte GÅR att få den å gå jämnt på tommgången, det är totalt omöjligt! antingen så dör den när man släpper gasen, eller så börjar den bara varva upp som satan. går inte att få jämn tomgång:o

  10. #10

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av moppeperra Visa inlägg
    okej tack så mycket. men problemet är att det inte GÅR att få den å gå jämnt på tommgången, det är totalt omöjligt! antingen så dör den när man släpper gasen, eller så börjar den bara varva upp som satan. går inte att få jämn tomgång:o
    Hmm, pröva att spänna gasvajern så den gasar automatiskt, bara lite grann, så den ligger på ett jämnt varv hela tiden. Sedan så sprutar du.
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  11. #11
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Chordy Visa inlägg
    Hmm, pröva att spänna gasvajern så den gasar automatiskt, bara lite grann, så den ligger på ett jämnt varv hela tiden. Sedan så sprutar du.
    nu återkommer jag igen. kollade allting, gjorde rent alla munstyckena. det blev lite bättre
    sen kände jag mellan membran och motorblocket och kände att där var det läckage. skruva isär allting, gjorde rent så inget skit kom emellan.
    skruva ihop, lite bättre. men läcker fortfarande.
    edit:
    jag har nu tätat med nånting jag köpte med macken och satt på mitt gianelli rör, mopeden är underbar nu!
    tack för hjälpen!<3
    Senast redigerat av hyperperry den 2010-07-19 klockan 17:47.

  12. #12

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Bra att du fixa det till slut!
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in