-
2012-10-30, 11:57 #1
dagens fail - BEHÖVER HJÄLP
vet inte riktigt hur jag ska kunna bygga upp ramen till moppen jag ska göra..
ska svetsa ihop ramen själv så det lär ju ta sin tid...
min kompis vill att vi ska göra en chopper, men aldrig i livet att jag gör det!!!
funderar på en låg "moppe" där man typ ligger ner o kör den, typ att den är i samma höjd över hela skiten...
och att fotstöden är långt bak så som racermotorcyklar är xD
fett snyggt asså!!!
vet dock inte vilket slags rör jag ska svetsa i...
om det ska vara runt eller 4-kantigt...
måste även göra så att effektröret ska kunna passa på den (ZXröret användes på min aerox innan)
har även inte funnit någon förgasare, o det kan kosta en del vad jag har förstått...
tänkte jag skulle ha denna i vinter, men tror nog inte att jag hinner det asså..
ska försöka börja nu i helgen tänkte jag..
kom gärna med tips/länkar/andra bilder på hur den kan se ut/vad som kan bli snyggt!!
tar emot alla era idéer, och jag lägger nog upp bilder under byggetSenast redigerat av Néa97 den 2012-10-30 klockan 12:08.
-
2012-10-30, 14:20 #2
Du kunde hållt dig kvar i dina andra tråd. Onödigt att skapa en tråd per fråga.
Allt ni planerar att göra låter väldigt oseriöst? Skulle den inte vara enklare att bara köra på en original mopedram med lite ombyggnationer?Följ Moppenets största projekttråd här!
-
2012-10-30, 14:28 #3
Gör en ram som ser ut som en scooter ram fast kortare, så hjulbasen blir kortare. Så ska den vara hög och ha ett jävla vrid i maskineriet!
Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.
-
2012-10-30, 14:58 #4
-
2012-10-30, 17:17 #5
Modda vilken jävla ram som helst.... Det e ju bara för jäkla krångligt att fixa en egen haha
-
2012-10-30, 17:19 #6
-
2012-10-30, 22:09 #7
kan inte använda runner ramen då den är av, och jag vill inte ha den formen, ska ha en låg moppe, som man typ ligger ner på när man kör den
finns inga sådana ramar som vi söker så vi gör en..känns lättare
-
2012-10-30, 22:14 #8
-
2012-10-31, 12:06 #9Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
Hitler och hans vänner vol.2
http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7
-
2012-10-31, 12:32 #10
för det första kan du inte använda vilken sorts rör som helst, det ska vara hållbart och gå att svetsa i. Kan du svetsa? vet du vad stålrör kostar? en ram är inget man slänger ihop på en helg. och det är inte "bara att svetsa ihop". det ska bli rakt, måste ha rätt vinkel på framgaffeln. Hur hade du tänkt med styrkronan, lagerbanor o så? Bygga allt nytt eller ta från en gammal ram?
jag menar inte att ni/du ska lägga ner projektet, menar inte att ni aldrig kommer lyckas eller så.
Men ni borde tänka igenom allt nogrannare så det blir nåt bra av det. Och tänka efter vad ni har för mål, är det verkligen värt all tid, engagemang och pengar ( stålrör, svetstråd, gas, kostar en del) för att få en lek/busmoppe? har ni kunskaperna? verkar inte som ni har så mycket tidigare erfarenhet eller kunskap med tanke på frågarna ni ställer