1. #1

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Göteborg, Hisingen, Eriksberg
    Inlägg
    44

    Erfarenhet av Biltemas STYRHÖJARE

    Hej jag funderar på att köpa Biltemas styrhöjare till min Gilera rcr för att få lite mer cross stuk på den. Har någon några erfarenheter av styrhöjare? Kommer det se bra ut eller är det inte värt det? Man kommer ju undan med en billig peng istället för att köpa Billtemas fatbar som är relativt högt.

    Det är tänkt till ett orginal styre.

    http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC...rhojare-82566/

    MVH

  2. #2
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    jag skulle köpt ett fatbar och fatbaradaptrar, dock ej biltemas. domär styrhöjjarna var dyra...

  3. #3

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Göteborg, Hisingen, Eriksberg
    Inlägg
    44
    Citat Ursprungligen postat av Heideken Visa inlägg
    jag skulle köpt ett fatbar och fatbaradaptrar, dock ej biltemas. domär styrhöjjarna var dyra...
    Okej varför motivera? Styrhöjaren tycker jag va ganska billig 200kr....

  4. #4
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    Citat Ursprungligen postat av ErikX Visa inlägg
    Okej varför motivera? Styrhöjaren tycker jag va ganska billig 200kr....
    adaptrarna har skruvar av aluminium, blir väldigt lätt gängpajj.

  5. #5
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Heideken Visa inlägg
    adaptrarna har skruvar av aluminium, blir väldigt lätt gängpajj.
    Oj, hur svårt är det att byta ut dom då?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Oj, hur svårt är det att byta ut dom då?
    +1

  7. #7
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Oj, hur svårt är det att byta ut dom då?
    nej det är väl inte svårt. Men köper man nåt vill man väl att det ska funka.
    Tycker deras adaptrar och styren är allmänt billiga/ billig kvalitet. och det blir ju runt 500kr med styre och adapter.
    vet inte hur mycket pengar ni andra har, men är man inte stenrik så vill man väl lägga pengarna på nåt som håller. Även om biltemas grejjer är relativt billiga tycker jag ändå det är dåligt kvalitet för vad det kostar

  8. #8

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Heideken Visa inlägg
    nej det är väl inte svårt. Men köper man nåt vill man väl att det ska funka.
    Tycker deras adaptrar och styren är allmänt billiga/ billig kvalitet. och det blir ju runt 500kr med styre och adapter.
    vet inte hur mycket pengar ni andra har, men är man inte stenrik så vill man väl lägga pengarna på nåt som håller. Även om biltemas grejjer är relativt billiga tycker jag ändå det är dåligt kvalitet för vad det kostar
    Kasta inte skit på deras saker bara sådär, kan meddela att jag har kört quadcross med deras fatbarstyre och styrhöjare i två år, har böjt styrstången 3 gånger och gjort rullkaka xx antal gånger men styret har aldrig gett med sig. Så varken fatbar styret eller styrhöjarna är de inge fel på, bara för att de inte står något annat hipp märke så kan de hålla halva priset.


    Däremot han jag köpte flickvännens moppe hade lyckats ha av ett Renthal styre på sin gamla veteran cross, men han fick ett nytt av renthal utan kostnad.

  10. #10

  11. #11

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Göteborg, Hisingen, Eriksberg
    Inlägg
    44
    Tack för svar

  12. #12
    biltemas fatbar och adaptrar är hur bra som helst, om man dragit gängerna har man helt enkelt spänt för hårt. Använd gänglåsning och spänn med moment så ska du se att det kommer hålla.
    hade biltemas fatbar på min dtr, trillade ett par gånger och styret va spikrakt! Men framgaffeln blev lite skev haha
    dessutom riktigt skön känsla med fatbar
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  13. #13
    Exnars avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    245
    Jag håller helt med, blitemas fatbar och fästen är grymma
    MEN se till att kolla hur styrena ser ut i affären för de finns massa med fula märken och böjar på mm.
    Har haft de på två av mina fordon och de har passat och funkat bra

  14. #14
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Heideken Visa inlägg
    nej det är väl inte svårt. Men köper man nåt vill man väl att det ska funka.
    Tycker deras adaptrar och styren är allmänt billiga/ billig kvalitet. och det blir ju runt 500kr med styre och adapter.
    vet inte hur mycket pengar ni andra har, men är man inte stenrik så vill man väl lägga pengarna på nåt som håller. Även om biltemas grejjer är relativt billiga tycker jag ändå det är dåligt kvalitet för vad det kostar
    jag har åkt med deras fatbar samt styrhöjare i 2 år och jag var helnöjd med det. funkade skitbra.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in