Sidan 5 av 20 Första ... 3456715 ... Sista
  1. #121

  2. #122
    Inte riktigt mitt område, men har själv läst och hört att en grym ljudprocessor till 9886'an är det ultimata SQ-spelaren.
    Verkar prisvänligt och vettigt!

  3. #123

  4. #124
    Jag hade behållt alpinen alla dagar om.

  5. #125
    Citat Ursprungligen postat av ExXe Visa inlägg
    http://www.ljudia.se/bil-s82121/slut...-k475-p333286/
    4-kanalsteg.
    Lämnar väl hyffsat i 2ohm. Jag har själv ett sånt och är nöjd

    Om du istället vill ha ett monoblock köp detta!
    Sjukligt prisvärt

    http://www.ljudia.se/bil-s82121/slut...1200d-p333293/
    Vart sugen på det 4kanaliga, men tänkte går de driva 4 st 12or på det då? eller blir de för klent?

    vet dock inte vad för 12or farsan hade liggande. Det blir ju lite billigare än att köpa 2st mono steg.

    Bara slog mig. Blir de ingen markant skillnad så är det nästan värt att slå till på 4kanaliga.
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  6. #126
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Vart sugen på det 4kanaliga, men tänkte går de driva 4 st 12or på det då? eller blir de för klent?

    vet dock inte vad för 12or farsan hade liggande. Det blir ju lite billigare än att köpa 2st mono steg.

    Bara slog mig. Blir de ingen markant skillnad så är det nästan värt att slå till på 4kanaliga.
    Det 4-kanaliga driver ett mindre framsystem och baksystem.
    Inte 4 st 12" basar.

    Sen, 4st 12" basar. Ska du bygga vägg?

  7. #127
    Citat Ursprungligen postat av ExXe Visa inlägg
    Det 4-kanaliga driver ett mindre framsystem och baksystem.
    Inte 4 st 12" basar.

    Sen, 4st 12" basar. Ska du bygga vägg?
    OKej okej, som sagt är ny inom detta område. Men man måste ju lära sig någon stans?

    Vi får se hur på den fronten, Sitter ju 2st "open air" basar i nu som jag fick med. Får se om jag byter ut dom och bygger något annat eller om jag bara slänger i gas lådan och låter dom sitta kvar och se glad ut
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  8. #128
    jag har ju dubbla sånna här http://www.conrad.se/?article=371882 i en fabriksbyggd baslåda. men där står det max belastning 250w RMS? vad för steg ska jag skaffa då som är bra o billigt? http://www.blekingebilradio.se/produ...ategory_id=181 går ju inte isåfall som jag hade tänkt

  9. #129
    Hej kan ni säga bästa HU för runt 2000kr? jag gillar alpine stereos.

    sen kan ni säga bästa bas "paketet" jag funderar på 2stycken dd 510 eller vad dom heter är dom billigaste dd basarna. sen det dära zarchy steget som kostade runt 2500kr som ExXe rekomenderade.
    blir det paketet bra eller kan ni säga nått bättre?

  10. #130
    Någon som har erfarenhet av dessa??

    JL AUDIO 10W0v2-4


    bra/ dåliga? vid månads skiftet kommer jag isf att köpa 2st som ja ska driva med ett ground zero 650 wrms monoblock steg

  11. #131
    Fysatan vad bra det spelar i bilen nu då!
    Byggde låda med 22mm spånskiva, som jag limmade och skruvade ihop med 5 cm mellanrum. Silikon på insidan i alla skarvar samt att jag målade insidan för så ingen luft kan trängas igenom (överkurs!)
    Fyllde i princip hela med dämpull, 13 gram/liter.






    Självklart silikon runt terminalen med


    Klart!

    Nu när jag vet att den spelar bra så ska jag bara måla utsidan och sätta filt runt

    Nu blinkar det som fan i bilen däremot..

  12. #132
    FAn måste bygga lådor åt mina tolvor... Men är så jävla lat Hade du nåt program när du räknade ut lådan?

  13. #133
    Du Olle, du ska få se på överkurs när jag tar fram rubbingen till min slotport sen när jag bygger låda. Den skall fan blänka mer än bilen!

  14. #134
    Då får det bli så.

    Vart sugen på det 4kanaliga, men tänkte går de driva 4 st 12or på det då? eller blir de för klent?
    Behövs inte så många basar för att låta högt. Kolla Oloofs inlägg, det där spelar helt sinnes!

    Citat Ursprungligen postat av Oloof^ Visa inlägg
    Fysatan vad bra det spelar i bilen nu då!
    Ni anar inte hur högt det faktiskt låter, blev själv förvånad över att EN utav mina JL-basar med monosteget kunde lira så sjukt högt i sluten låda. Måste upplevas, taket sviktar!

    Citat Ursprungligen postat av Holm Visa inlägg
    FAn måste bygga lådor åt mina tolvor... Men är så jävla lat Hade du nåt program när du räknade ut lådan?
    Nej, JL är såpass generösa att de ger ut exakta mått till deras lådor. Bara att såga och bygga direkt.

  15. #135
    Men vafan Aja, får söka runt, hade ett bra program förut men de var på min gamla dator.. Basarna har dammat för länge i garaget nu!

  16. #136
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg


    Ni anar inte hur högt det faktiskt låter, blev själv förvånad över att EN utav mina JL-basar med monosteget kunde lira så sjukt högt i sluten låda. Måste upplevas, taket sviktar!
    Då har ni dämpat för dåligt

  17. #137

  18. #138
    Michel, tid för lite msn?

  19. #139

  20. #140
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Är ju originalbil.


    Men sett till att det är en enkel 12"-bas monterad i sluten 35-literslåda som drivs i 4 ohm på 500WRMS så är resultatet sjukt. Zachry in my ass, detta slår de inte!
    Har du sålt dina basar? Eller lånar han bara?

    I vilket fall vet jag vilket grymt duns där är i dom basarna och när man räknat och byggt efter rätt mått till den så kan jag tänka mig vad den går för

  21. #141
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Är ju originalbil.


    Men sett till att det är en enkel 12"-bas monterad i sluten 35-literslåda som drivs i 4 ohm på 500WRMS så är resultatet sjukt. Zachry in my ass, detta slår de inte!
    Om du räknar till vad skiten kostar så ska kan vi jämföra!
    Haha, nej men för fan. Jag vill ha film!

  22. #142
    Han har lånat ena basen samt slutsteg för att testa lite. Var där igår och justerade lite, helvete vad glad man blev när trumhinnan nästan sköts iväg! Saknar mitt ljud, helt klart.

    Om du räknar till vad skiten kostar så ska kan vi jämföra!
    Haha, nej men för fan. Jag vill ha film!
    Haha! Blir svårt att få med en exakt återgivning på film. Står man vid baslådan så låter det 1/4-del jämfört med när man sitter i framsätet. Resultatet är dock det som förvånar mig, vad jag minns hade jag samma tryck ur två basar. Eller så hade jag det ännu värre.




    Min stackars hörsel har nog försökt förtränga detta.

    En kul funktion som jag aldrig testat med JL-steget är att man inte behöver remotekabel. Steget aktiveras genom signalimpuls från lågnivåkablarna.

  23. #143
    Går den funktionen att stänga av på steget?

  24. #144

  25. #145
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Jadå, jag använde remote men sensorsignalen fungerar över förväntan!
    Du behöver ju bra jävla volt ut från lågnivån om den både ska sköta remote och vad den är till för. Eller kanske en linedriver.

  26. #146

  27. #147
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg

    Finns väl inte någon idag som har under 4 volt på lågnivå? Jag lirar ju på 6 volt.
    Kul grej att kolla kom jag på, står det i manualen?

  28. #148

  29. #149
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Ja, eller speccat på nätet.
    Jag hittar då självklart inte. Lyckat med gammal spelare.
    Blir nog en linedriver sen, då jag tror jag har kass volt på lågnivån.

    9850Ri har jag om du hittar!

  30. #150

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in