1. #1

    Start problem!

    Tjäääna! Jag har en Yamaha Slider, som jag skulle behöva lite hjälp med. Den vägrar att starta nu, de sitter ett nytt tändstift på moppen och en ny dellorto förgasare och sportluft, och stage 6 insugs kit.
    De jag gjorde om dagen var att jag gjorde rent förgasaren och blåste av den fast den var ny. även så tätade jag insuget så att den inte får tjuvluft. Tvättade av tanken och hällde i ny bensin. ändrade även munstycke. sedan så skruvade jag bort tändstiftet och kickade så att den "gamla" bensinen skulle försvinna stog och kickade ett bra tag. sedan så skruvade jag tillbaka tändstiftet, tryckte dit förgasaren,
    och satte på bensinkranen. efter de tog jag lite startgas och den startade på första kicket, när jag skulle väl köra så gick de jäkligt bra. de första ja tänkte göra var att hitta de rätta munstycket, så jag höll på ett bra tag för att hitta de rätta munstycket. för att moppen går skit efter halvgas den låter bara bööö bööö. när jag väl hitta de rätta så körde jag, drog botten gas ner för en backe. och moppen dog bara sådär efter de så har jag inte fått igång på den har kickat över 100 gånger. SKULLE VARA TACKSAM FÖR TIPS OM VAD DET KAN VARA! Hare gött!

  2. #2
    Testa att ta bort slangen till luftburken ifrån förgasaren och håll handen för hålet i förgasaren där slangen till luftburken ska sitta
    Braap Braap

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in