Ämne: Tomos 50cc

Hybridvisning

  1. #1

    Tomos 50cc

    Tjena! Jag undrar hur snabbt en Tomos Quadro skulle gå i om man köper detta http://www.trimbutiken.se/kompletta-...mos-50-cc.html och varför jag undrar det är för att jag inte vill ha en söndertrimmad moped men ändå vill jag ha skönt acc, PM:a gärna också.

  2. #2
    Jag tar siffror rakt från luften nu men, cirka 55~60 med gött axx? Det är det jag ser framför mej iaf
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  3. #3
    tack för svaret men tror helt ärligt talat att det inte stämmer för har just nu ett effektrör samt drev och den går i 60-65 uppmätt bredvid pappas bil, men om jag vill komma upp i ca80 ska jag köpa 70cc då och räcker det med 16mm förgasare ?

  4. #4
    Den kommer lätt att toppa 55-60
    SHI HOO!

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av RubenOlsson Visa inlägg
    Den kommer lätt att toppa 55-60
    tack för svaret men tror helt ärligt talat att det inte stämmer för har just nu ett effektrör samt drev och den går i 60-65 uppmätt bredvid pappas bil, men om jag vill komma upp i ca80 ska jag köpa 70cc då och räcker det med 16mm förgasare ?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Dino Visa inlägg
    tack för svaret men tror helt ärligt talat att det inte stämmer för har just nu ett effektrör samt drev och den går i 60-65 uppmätt bredvid pappas bil, men om jag vill komma upp i ca80 ska jag köpa 70cc då och räcker det med 16mm förgasare ?
    Tror det blir ganska svårt att få upp en tomos i 80 men allt går ju aa så stor förgasare som du kan få tag i
    SHI HOO!

  7. #7

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    en bra 70cc, 21mm med ett 21mm insug och membran(om den har membran), trimröret och drevning. då borde den gå 80kmh med lätthet.
    Kan du hitta en bra 21mm förgasare som passar till tomos ? tack på förhand!

  9. #9

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    man kan säkert tillverka ett eget insug, annars har ja en fin Dellorto 19mm black edition.
    http://www.twostroke.se/product.asp?product=7586 denna förgasare med detta insug http://www.trimbutiken.se/tomos/tomo...rgasare-2.html , tror du det skulle gå bra ?

  11. #11

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jajamensan, bara med ett passande insugsgummi med 24mm innerdiameter.
    Tackså mycket!

  13. #13

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Snyggt tillverkat? Det där stryper väl effekten med flera hästar!
    Så du tycker jag ska köra 70cc ?

  15. #15

  16. #16

  17. #17

  18. #18

  19. #19

  20. #20
    dino vad heter du på riktigt? kanske känner dig... vet en i karlstad som kan ta hem insugnings rör och 70cc åt dig
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Marknadsmallen kan ju va bra att använda. om inte moddsen ska fixa ett nytt rövhål på dig.

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av dt50r Visa inlägg
    dino vad heter du på riktigt? kanske känner dig... vet en i karlstad som kan ta hem insugnings rör och 70cc åt dig
    Dino Causevic heter jag!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in